Terug naar Andalucia

Hallo allemaal!

Ik zal me even voorstellen! Ik ben Linda, 2 jaar geleden 3 maanden spaanse cursus gehad in Granada om daarna in ons huis te gaan wonen in La Perulera een dropje van Huercal-Overa. Nu weer woonachtig in Nederland helaas door omstandigheden. Samen met mijn vriend zijn we weer goed aan de weg aan het timmeren om weer fulltime daar te gaan wonen. Maar zo als velen ben ik nog zoekende naar werk in de omgeving of via een Nederlands bedrijf, maar dat valt niet mee.

Forum vind ik leuk om de verhalen te lezen en vragen van anderen. Hopelijk kan ik jullie ook zo behulpzaam zijn in tips of antwoorden!

Wonen er nog meer Nederlanders in deze omgeving? EN weten jullie nog ergens een baantje te vinden?

Saludos Linda en Mario

Hallo Linda, welkom op Wereldwijzer!

Zo te horen heb je heimwee naar Spanje. Dan heb je vast al het Spanje Forum ontdekt. Je kunt ook een kijkje nemen op het Wonen en werken in het buitenland Forum. Veel plezier met de voorbereidingen en wellicht weer in Spanje.

Groetjes, Leontien

1 like

hallo linda wij hebben een huis in laspiedras ook een dorp bij heurcal overa
wij willen er gaan wonen over 7 jaar
nu gaan we 7 weken per jaar er naar toe

Wat leuk om te horen! Ligt het dorp bij Albox in de buurt? Krijg het met googlemaps niet 1,2,3 te vinden. Dacht even kijken hoever jullie van ons vandaan zitten. Ochja afstanden willen daar niet zoveel zeggen! haha…dat is daar normaal dat je eventjes een stukje moet rijden.

In juni gaan we weer voor 2,5 week naar La Perulera en hopelijk dit jaar nog een aantal keren. Tenminste als het werk het toelaat hier in Nederland!

Maar wel een heerlijk vooruitzicht om over 7 jaar daar jezelf te settelen! Wij hopen ook op dat vooruitzicht!

hallo
las piedras ligt tussen el puertecico en santa maria de nieva
van uit La Perulera kan je santa maria de nieva zien liggen
we gaan soms naar albox en gaan via tarberno naar albox en komen terug via cucador dan
naar llanos del peral dan door de veldwegen naar la parata dat is jullie buur dorp
wij gaan van 21 -4 tot 8-5 naar las piedras
en in de zomer van 21-7 tot 12-8
veel plezier in spanje