Terug emigreren naar Nederland - verhuisspullen op container naar Nederland hoe lang

Geachte dames en heren,

In ieder geval bedankt voor het lezen van mijn bericht, ik heb een vraag over het volgende

Enige tijd geleden ben ik terugverhuist naar Nederland, hierbij heb ik midden juni mijn spullen achtergelaten bij een verhuisbedrijf die dit later heeft verstuurd dan afgesproken. Het zou 26 juni verstuurd worden, maar is uiteindelijk 19 juli pas verstuurd.

Het is vervolgens 8 augustus aangekomen in Rotterdam en mijn vraag is hoe lang het normaal duurt voordat zoiets afgeleverd kan en mag worden bij mij thuis. Het is inmiddels 26 augustus en ik zou graag mijn spullen willen, het bedrijf blijft zeggen dat het nog niet door de douane is, maar voor mijn gevoel duurt dit echt veels te lang en wil hierbij de ervaringen van anderen vragen. Misschien maak ik me nergens druk om maar ik krijg het gevoel dat er iets niet klopt.

Dit gevoel is aangewakkerd door het feit dat het zo lang duurt, mensen mij vertellen dat de Nederlandse douane niet voorzichtig met je spullen omgaat bij controle, het bedrijf die de afhandeling hier in Nederland doet mij vraagt hoeveel kisten ik verstuurd heb (iets waarvan ik zou denken dat ze wel moeten weten) en ik geen duidelijke antwoorden krijg van het bedrijf, ze blijven zeggen dat het aan de Nederlandse douane ligt die het nog moet controleren.

Die controle mag van mij uiteraard, maar ik zou denken dat het wel gedaan zou moeten zijn in de afgelopen 18 dagen

In ieder geval bedankt voor het lezen en hopelijk kunt u mij meer vertellen / geruststellen over de procedures bij het invoeren van verhuisspullen?

Met vriendelijke groet,

Joey

PS: ik ben meer dan 12 maanden weggeweest en voldoe aan alle eisen om belastingvrij in te moegen voeren.