Terschelling

:smiley: hey! :smiley:

zijn hier nog mensen die deze zomer naar camping Terpstra gaan op terschelling??? B)
Ik ga van 7 t/m 14 augustus… :lol:
of zijn dr misschien mensen die verhalen (positief of negatief) over deze camping kunnen vertellen?? :stuck_out_tongue:

liefs…

me…

Hoi,
Ik ben vorig jaar naar Terschelling op vakantie geweest (eind juli/begin aug). Ook op camping Terpstra. De camping zelf is op zich wel goed. De toiletgebouwen en douches zijn redelijk schoon. 's Avonds staan er wel erg lange rijen bij de douches maar dat heb je denk wel op elke camping. Verder zit er een soort campingrestaurantje waar je lekker kunt eten voor een goede prijs (best goedkoop dus vergeleken met de rest). Je kan je koelelementen in een vrieskist doen. Werkt niet super goed want er zit heel veel in. Tip: doe ze in een opvallende plastic tas met je naam op de elementen want anders kan je ze kwijtraken of ze worden gejat want iedereen zit er in te graaien. Ook handig is dat ze een elektrisch ding hebben om je luchtbed op te blazen.
Terpstra ligt redelijk centraal. Je kan op loopafstand naar de winkels en uitgaansgelegenheden. Wij hadden zelf een fiets gehuurd zodat we ook naar het strand konden fietsen en naar West-Terschelling. Echt aan te raden om dat te doen.
Wat betreft de sfeer op de camping. Bijna iedereen kwam uit het noorden van NL (Friesland, Groningen, Drenthe red.) en ik kom zelf uit het westen dus ik vond het best wel een boerenzooi daar. Leeftijd ligt met name rond de 16-18 jaar. Het was zo’n 85% mannen denk dus daardoor gedroegen ze zich best associaal. Een keertje een positieve opmerking is natuurlijk leuk maar als je de hele dag wordt nageroepen dan wordt je dat echt zat. Tenminste ik wel. Ik voelde me echt een stuk vlees. Het is één grote keuring daar. Komt omdat er van die grote groepen jongens bij elkaar zitten die de hele dag zitten te zuipen. In de discotheek is het ook 1 groot jachtveld.
Klinkt misschien best negatief, maar dit is hoe ik het ervaren heb. Op zich heb ik wel een hele leuke vakantie gehad hoor. Heb ook leuke mensen ontmoet enzo. En het is aan de ene kant ook wel goed voor je zelfvertrouwen al die aandacht.
Maarja ik weet ook niet hoe oud je bent en waar je vandaan komt. Voor iedereen is het weer anders.

Fijne vakantie!

Greetz

Hoi!
Ja ik ben vorig jaar op Terpstra geweest, en idd het is een schone camping. Maar er waren ook wel wat dingen die me tegenstonden. Zoals de strenge beveiliging, ze maken van een mug een olifant. We hadden vande camping een tent gehuurd en we hadden aan de scheerlijnen een theedoek opgehangen. Toen werd er tegen ons gezegt dat dat echt niet kon! want daardoor kwam er schimmel in de scheerlijn en zou ie knappen en moesten zij een nieuwe scheerlijn kopen…
Nou ja…dat soort maffe dingen hebben we mee gemaakt.
Maar Terpstra en Appelhof (heb ik dit jaar gestaan omdat vrienden van ons daar ook stonden, maar geen aanrader) zijn de enige jongeren campings daaro, dus je moet iets. Maar het zit in het midden van het eiland, vlakbij Misland. Als je naar Westterschelling (place to be:het Groene strand, worden gave feesten gehouden) wil moet je ongeveer 5 km fietsen klein half uurtje. (Ligt aan, wind tegen of niet :P)
Maar je kunt het daar best naar je zin hebben, het is natuurlijk ook maatr wat je er zelf van maakt, have fun!! groetjes Vera

Wij zijn vorig jaar met een groep van 10 meisjes naar terpstra geweest… We hebben echt een super vakantie gehad.
We zaten in een hele grote leger tent meteen vooraan. De camping was aardig schoon maar heb eigenlijk niet eens de hele camping gezien… dit kwam omdat we meteen bij de ingang zaten en hier was ook een toiletgebouw bij.
De beveiliging, tsjah die is wel aan de strenge kant, we waren nog geen half uur op de camping en een vriendin van mij werd mee genomen omdat ze te hard praatte <_< … Beetje overdreven. En als je snachts weer komt staat de beveiliging op de camping … en die houden je erg in de gaten als je niet te veel lawaai snachts maakt. Wij hebben veel waarschuwingen gekregen. Maar dat kwam ook omdat je met een grote groep meiden was… die kwebbelen wat af. :smiley:
Het uitgaan op terschelling is wel heel leuk. Ht zijn geen grote discotheken (discotheken kun je het niet eens noemen ) En het stopt ook al om 2 uur… Ik vond de wyb het leuks maar braskoer is ook wel gezellig. Naar de wyb kun je lopend heen maar naar braskoer moet je met een taxi. maar als iedereen dan weer om 2 uur buiten is, gingen we met z;n allen roeien om de grond. Echt super lachen of we deden polonaise…
De taxi’s zijn ook niet echt duur… de brengen je overal heen voor een paar euro, zorg wel dat je de taxi of het busje vol krijgt.
Het waait wel hard op terschelling.tenminste bij ons vorig jaar wel.we hebben niet echt heel mooi weer gehad. Veel regen en wind. Maar smiddags was het meestal wel droog en dan gingne we voor onze tent op het luchtbed zonnebaden of we gingen naar het strand.
Je moet het zelf leuk maken de vakantie, dat is meestal zo. We hadden het er laatst nog over … dat er eigenlijk niet veel te doen was maar dat we echt een super vakantie hebben gehad. Tent bijna in de fik gehad, mensen die we kwijt waren die opgesloten zaten op de wc, regen dansen doen.
een aanrader om ergens te gaan eten is de pizzaria… daar hebben ze heerlijke pizza … maar als je er gaat eten moet je wel vroeg gaan of bellen dat je daar savonds wil gaan eten…!!!
:wub:

haai, ik heb ook echt een super super vakantie gehad op camping terpstra…
Rare boeren moet je gewoon negeren en als je der op valt, dan kun je er natuurlijk op ingaan haha.
Wij waren perongelijk een beetje buiten het seizoen… maar dat maakte niet uit want het was nog steeds onwijs gezellig!
mijn tips zijn:
neem een warme slaapzak mee~! (ik had et heel erg koud)
Ga vooral niet te vaak in discussie met de bewaking van de camping.!
Maak geen ruzie met meneer terpstra want in de week dat wij er waren heeft hij iemand helemaal in elkaar getimmerd (geen geintje)
en… wanneer je rotzooi maakt dan wordt je persoonlijk door meneer terpstra of iemand van de bewaking… of midden in de nacht of ochtend na ochtend wakker gemaakt om het op te ruimen…
En dat is geen pretje, als je halfnaakt met een kater in je slaapzakje ligt en er wordt ineens in je oor geschreeuwd…

Maar wij hebben et gewoon op het eind nog goed gemaakt met meneer terptsra… en je kunt er natuurlijk wel een leuk spelletje van maken… of in ieder geval zien als brond van dagelijks vermaak!
(dit is alleen een tip voor de meisjes want met jongens gaat ie een stuk minder mild om!!)

Maar het was echt heeel erg leuk!.. vooral het tot diep in de nacht drink spelletjes en kletsen voor de tent…

groetjes

Halloo weten jullie soms heo dat verdeeld is met de toiletgebouwen staan ze verspreid overde camping of staan ze allebij in het begin van de camping… vind ikwel handig om te weten anders moet ej altijd zo’n stukkie lopen :rolleyes: :stuck_out_tongue: