Te koud?

Mijn vriend en ik willen gaan reizen door Equador, Peru, Bolivia aankomende juli-aug. Ik heb gehoord dat het in de bergen echt heel koud kan zijn, zeker als je in tenten slaapt. Is dat het hele jaar door, of nog erger in juli-aug? Beter om ooit in april ofzo te gaan? Iemand anti-kou tips?

In juli en aug. zal het nog kouder zijn dan de rest van het jaar. Waar wil je je tent neerzetten? In Bolivia zijn niet veel campings. trouwens, slapen in hotels of hostels is niet duur in Bolivia.

op hoogvlakte van bolivia kan het aardig vriezen s’nachts en is het overdag aangenaam.
bolivia is het goedkoopste land van de 3 dus kun je daar misschien beter een hotelletje of i.d. nemen, de bedden hebben vaak wel 6 lagen dekens tegen de kou zodat je amper kunt ademhalen.
verder is termo ondergoed wel een idee en kun je in alle 3 de landen genoeg warme kleren kopen op de markten

Inderdaad gewoon hotels nemen, is goedkoop. 's Nachts kan het behoorlijk vriezen hoog in de bergen (ook in april). Desnoods met een muts op slapen, je hoofd bedekken scheelt erg veel in warmtebeleving. En tegen elkaar aan slapen helpt ook goed. (Dus mocht je echt een tent en slaapzakken willen meenemen, zorg dan dat je slaapzakken hebt die je aan elkaar kunt ritsen.)

‘Onze zomer’ is daar ook hoogseizoen dus wel drukker en misschien iets duurder.

Wij hebben deze zomer (juli) het incatrail gewandeld en in tentjes geslapen. Zeker niet koud gehad.

In Bolivie zit je wel een heel stuk hoger en daar kan het 's nacht erg fel afkoelen. Ik weet ook niet of er overal de mogelijkheid is om een tent op te slaan.