een bekeuring voor te hard rijden kost al gauw > 500 dollar. Maakt niet uit of je 3km of 23 km te hard rijd.
In Costa Rica dus goed op de snelheid letten!
Ook je veiligheidsriem niet om hebben kost al snel een paar honderd dollar.
Heb je pijn in de portemonnee gehad? ![]()
Nee, gelukkig niet.
Maar ik ken mensen die, nadat ze alweer 14 dagen thuis waren, van het autoverhuurbedrijf nog een extra rekening kregen van U$550 die van hun creditcard was afgetrokken. Ze konden toen niet meer in beroep gaan.
Meldt bij het autoverhuurbedrijf, bij inlevering van de auto de datum, de juiste plek en de naam van de politieagent en nummerbord van zijn auto die je heeft aangehouden. Vertel ook of je wél of niet een bekeuring hebt ontvangen. Als je die niet hebt ontvangen en je krijgt toch nog een bekeuring thuis gestuurd, dan kun je binnen 14 dagen alsnog in beroep gaan. Dat moet het autoverhuurbedrif dan voor jou doen.
Amai,
Dat is zeker wel genoeg! Ik vertrek met mn vriendin maandag 4 juli naar CR!! ![]()
Via reisbureau Joker (van AS Adventure) heb ik een reis geboekt.
Ik heb eerst een 16daagse tocht (door GAP) die gaat van san José- puerto viejo - tortuguero - rara Avis - Arenal - monteverde - Quepos / Manuel antonio en hierna terug naar San José waarna ik nog een 8-tal dagen een jeep heb gehuurd en dan rijd ik via Puntarenas naar Tambor waar ik in hotel Tango Mar verblijf…
Iemand nog tips of bezienswaardigheden die ik met m’n trip niet aandoe en met de jeep zelf nog kan doen?
Alvast bedankt voor nuttige info! ![]()
Matt
Vraag het de hoteleigenaar maar eens, die weet meestal het beste wat er in de omgeving te doen is. Verder kun je via de bekende forums of prikpaginas over Costa Rica heel erg veel te weten komen. Of een van de sites, bijvoorbeeld Vakantiewegwijzer.nlEen beetje Googelen levert ook veel op.
Tja links inhalen kost in Costa Rica ook heel veel geld. Daar mogen ze van mij toch wat vaker de kas mee spekken.
Links inhalen over een doorgetrokken streep kan ook veel geld kosten.
Waar ze in Costa Rica ook goed in zijn is op twee baanswegen rechts inhalen. Vrachtwagens en langzaam verkeer gaat op de linkerbaan rijden ( = minder hobbels en gaten in de weg) en de snelle vogels halen dus dan maar rechts in.
Vorig jaar kregen wij ook in bekeuring, maar deze was netjes gemeten met een lasergun. Nadat we (even uit me hoofd) 35 dollar hadden betaald mochten we de reis voortzetten. De 35 dollar verdween overigens in de zakken van de agent een bon werdt niet uitgeschreven, waarschijnlijk had zijn familie deze avond een goede maaltijd op tafel ;-).
dat is niet veel, $35! Sommigen komen pas weg nadat ze $300 aan de corrupte verkeersagent hebben betaald…
lol ik bedoelde inderdaad rechts inhalen. Daar mag van mij strenger op gecontroleerd worden.
Voor 300 dollar per prent mogen ze van mij wel een weekje controleren op de snelweg. Mag het geld direct naar de caja om die crisis op te lossen. Anders zijn we een snel een zorgstelsel armer ![]()