Taxi kosten Sri Lanka

Halllo!

Mijn vriendin en ik gaan deze zomer naar Sri Lanka. We reizen voornamelijk met de bus en trein omdat we graag onafhankelijk willen reizen. Echter denken wij dat we soms wel gebruik moeten maken van taxi’s. Kan iemand ons vertellen of de taxi’s in ruime mate aanwezig zijn op Sri Lanka (Kandy, Trincomalee, Anuradhapura, bij Yala etc.) en wat de gemiddelde kosten zijn van het nemen van een taxi?

Alvast dank,

Gr. Robin

Hoi Robin,

Je kunt een auto het beste de avond tevoren al regelen, buiten Colombo en de grote hotels in het binnenland zijn er niet echt taxistands; tuktuk is het lokale middel maar alleen geschikt voor kortere afstanden.

Richtprijs is Rs 45/km als je een dag huurt en weer op je startpunt terugkomt en Rs 70-75/km voor een transfer. In die tweede prijs zit de grote kans dat ie leeg weer naar z’n thuishonk terugmoet verdisconteerd.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

1 like

In colombo heb je minitaxis die iets duurder zijn dan tuc tuis, er staat meestal minicabs en een telnr opgeschilderd. Er worden nogal wat prive taxis aangeboden normaal mag een van met chauffeur ongeveer 12000 roepie per dag kosten ( dat kan varieren met de afstand) Een transfer van de luchthaven naar colombo zal je rond de 2500 a 3000 kosten. ( er staan standjes in de aankomsthall)
Tegenwoordig hebben veel tuc tucs een taximeter. De kostprijs in colombo is veel goedkoper dan op andere plaatsen. Neem trouwens in colombo nooit een tuctuc zonder taximeter en eis dat die ook aanstaat. anders stap je maar uit. punt.
ALs je buiten colombo een tuctuc zonder taximeter neemt spreek dan de prijs op voorhand af. Als iemand je verteld dat je "local prize"betaald wees er maar gerust in dat er een kans is dat je veel te veel betaald. Informeer je dus op verschillende plaatsen.
Sommige drivers zullen je naar winkels proberen te brengen of je overtuigen een bepaald hotel te nemen. Op zich niets mis mee maar weet dat hun keuze bepaald wordt door de commissie die ze achteraf van die zaken krijgen.
In yale vind je zeer weinig en de tarieven gaan snel omhoog. Neem niet te snel een jeep, hoe dichter bij de ingang hoe meer kans dat hij je werkelijk brengt waar je zijn moet. Ik verkies Udawallawe boven yale en voor mijn klanten organiseer ik dan een jeep vanuit embilepetiya, die kost ongeveer 3500 roepie.
En bus is goedkoop, een bus met airco kost ongeveer dubbel. De bus die je van Maragahama naar Galle brengt ( en omgekeerd) kost je ongeveer 430 roepie, een koopje!!! ( je moet wel eerst met een tuc tuc of minicab van Colombo naar Maragahama gaan, dat kost je ook een 400 roepie naargelang van waar in colombo je vertrekt.
Naar Kandy ga je best met de trein, binnen kandy gebruik je de tuctuc

ALs je nog vragen hebt, laat maar komen
janvers

1 like