Hoi iedereen,
misschien een stomme vraag, maar zijn er ook (genoeg) taxi’s te vinden in bv: Candidasa & Pemuteran?
Dit zijn wat meer afgelegen gebieden, dus hopelijk rijden er daar ook rond? Of niet?
Hoi iedereen,
misschien een stomme vraag, maar zijn er ook (genoeg) taxi’s te vinden in bv: Candidasa & Pemuteran?
Dit zijn wat meer afgelegen gebieden, dus hopelijk rijden er daar ook rond? Of niet?
Nee, in zowel Candi Dasa als Pemuteran zul je geen blauwe taxi’s vinden, tenzij je het geluk hebt dat er toevallig een staat te wachten op klanten ter voorkoming van een lege terug-rit richting Denpasar of luchthaven.
In zowel Candi Dasa als Pemuteran (net zoals in de rest van Bali m.u.v. Denpasar) zul je wel voldoende transport aangeboden krijgen, gewoon op straat van de mannen met zonnebrillen.
De volgende tekst: Yes Yessssssssssssss transport ?
Zal je op Bali waarschijnlijk 20x per dag horen
Als je een prijs afspreekt zorg dan altijd dat hun als eerste een prijs geven, je kunt dan minimaal 1/3 van de prijs afhalen. Maar houd wel in je hoofd een bedrag wat je maximaal wilt uitgeven. Als je vol blijft houden dat je dat uit wilt geven, geven hun vaak wel toe en kun je voor die prijs mee. Geven ze niet toe, loop dan rustig weg, vaak komen ze je dan achter na en zeggen dan als nog dat het voor die prijs goed is
je moet wel redelijk zijn in je onderhandelingen, als het om een rit van zuidbali naar het noorden gaat, kun je kijken naar het aantal uren en de kilometers en dan zul je zien dat een prijs tussen 350 en 400 duizend redelijk is.
Vergeet niet dat de benzineprijzen daar ook gestegen zijn.
Je kunt ook proberen daar de mensen het vel over de neus te halen met het risico dat je ergens in de middle of nowhere gevraagd wordt om bij te betalen of anders… juist ja, ga maar verder lopen.
Het afdingen of tawarren hoort bij de cultuur, maar ga niet tot het uiterste, die 10 duizend roepia, kan voor de verkoper nou net dat stukje kip bij de rijst zijn.
voor iedereen die binnenkort vertrekt
selamat jalan
emcee
ja daarom moet je ook altijd zelf een bedrag in je hoofd hebben wat je ongeveer wilt betalen en wat een redelijke prijs is. de mensen vragen zo ie zo toch vaak het drie dubbele aan toeristen.
En als je iets afspreekt met een “chauffeur op straat” wel even vragen of / vaststellen dat:
Ook bij een chauffeur op straat even vragen of hij de auto kan laten zien waarmee hij jullie gaat vervoeren zodat je kunt bepalen of e.e.a. aan jouw eisen qua comfort (werkende airco, nette stoelen en bekleding) en veiligheid (veiligheidsgordels?) voldoet. Zo niet, dan op zoek naar een andere chauffeur / auto. Keuze zat.
Ik heb vaak gewoon met een Bemo gereisd, dat was lekker goedkoop en goed te doen. Als ik verder weg ging, ging ik met de taxi van het bedrijf waar ik stage gelopen heb, of we reden met de eigenaar mee.
Bemo’s rijden niet naar touristische bezienswaardigheden, dus voor de meeste mensen is een bemo geen handig vervoermiddel. Bovendien hebben sommige chauffeurs de neiging beginnende reizigers veel en veel te veel te laten betalen!
Je kunt van het noorden wel de bergen in met een Bemo. En in het noorden rijden ze ook naar toeristische dingen in de buurt.
hallo wij zijn net terug van 5 weken bali en hebben en taxi chauffeur gevonden die ons voor 5 weken door bali heeft gereden voor het bedrag van totaal €125 en ik kan je vertellen we hebben dan ook werkelijk alles gezien wat we wilden zien maar van sanur naar lovina is het bedrag ongeveer rp 400.000 en als je met pyrama tours gaat vanuit sanur betaal je 275.000 rp pp dus als ik jouw was ging ik en goed praatje houden met en taxi chauffeur wij komen er al 12 jaar en we doen het altijd zo plus je ziet inderdaad meer als je met de taxi gaat ikhoop dat je er wat aan heb en ps ik heb het telefoon nr van de chauffeur dus als je het wil hebben neem contact op met me gr ariean.
hallo
eind juni arriveren wij op bali na een weekje java rondreis.
ik heb nog geen idee welke uitstappen wij op bali gaan doen, hangt af van de vermoeidheid na de 1e week.
wij logeren in sanur, hotel mercure resort.
ik heb taxi nodig van airport naar hotel sanur en een week later terug
dus elke tip zowel voor de ritten airport hotel en/of extra excursies zijn welkom
alvast bedankt
groeten
marc