Graag zou ik willen weten wie ervaring heeft om naar Tasmanie te reizen. Ik wil graag na 2 maanden Nieuw Zeeland naar Tasmanie en van daaruit nog 4 maanden Australie. Is het voordeliger om van Nieuw Zeeland naar Melbourne te vliegen en van daaruit een ticket naar Tasmanie te boeken of is met de boot er naar toe ook een voordelige en goede oplossing?
Ik ben zelf 2 weken in Tasmanie geweest. Het heeft veel weg van Nieuw Zeeland kwa uiterlijk. Je kunt met Virginblue of Jetstar goedkoop er naar toe vliegen vanuit Melbourne. Ik denk dat de boot duurder is maar ze hebben wel regelmatig acties. Wat je zou kunnen doen is je aanmelden voor de nieuwsbrief van de boot.
Ik ben vorige jaar 8 dagen op Tasmanië geweest als onderdeel van onze vakantie naar Australië van 8 weken (ik ben dus niet naar NZ geweest). Ik vond Tasmanië het mooiste wat we gezien hebben. Wat een natuur en ontzettend veel wildlife! Ik heb al best wel wat van de wereld gezien (oa Canada, Costa Rica en Bali) maar dit is het mooiste plekje waar ik ooit geweest ben. Wij zijn vanuit Sydney met Tigerair (of iets in die richting) naar Tasmanië gevlogen, was niet duur en stukken vlugger als met de boot. Tevens kan een overtocht met de boot heftig zijn als het weer minder is, niet zo’n succes als je vlug zeeziek wordt.
Tips van dingen die je moet zien op Tasmanië vond ik Wineglass bay (Freycinet NP) maar vooral Cradle Mountain Lake St Claire NP: fantastisch! Wij zijn er maar 1.5 dag geweest maar je kan je er vlug 2 weken maken met trektochten en het spotten van wildlife. Wij hebben er een Tasmanian Devil in het wild gezien! Verder is Bruny Island ook de moeite waard. Ook daar ontzettend veel wildlife waaronder albino kangaroes, pingius en hele mooie baaitjes.
Ik zou het zeker niet overslaan, maar ik kan er niet over oordelen hoe zal zijn als je NZ al gezien hebt. Zoals eerder beschreven lijkt Tasmanië op NZ.
Mocht je nog wat meer willen weten dan laat maar weten!
Tigerair gaat niet meer werken want die mag niet meer vliegen in Australie. Dit was nog niet zo lang geleden op het nieuws. Dus dan blijven Jetstar en Virgin Blue over kwa low budget maatschappijen. Ja Tasmanie heeft redelijk wat weg van Nieuw Zeeland.
Ik heb de trip heen met de boot gedaan en terug met het vliegtuig. Ik vond de boottrip geweldig het is een cruiseschip en je hebt ook hutten waar je kan slapen. Dat hebben wij gedaan. Zeeziek heb ik ook last van maar nooit op hele zware en grote schepen.
Wauw dit topic overtuigd me helemaal van wat ik al dacht; dat ik zeker ook naar Tasmanie moet gaan.
Kan iemand mij vertellen of je hier goed kunt reizen met ov? En anders misschien tips voor altentieve reisroutes (wat kan wel?) /excursies.
Wij zijn ook op Tasmania geweest (15 d) maar alweer met de huurauto en niet met OV. Hoogtepunten vonden wij Port Arthur en omgeving, Freycinet, Mount Field, Zuid van Hobart en Styx Valley/Strathgordon. Beste tijd voor “Tassie” zou februari zijn. Eerlijk gezegd vond ik de natuur in New Zeeland spectaculairder met veel hogere bergen bv maar Tasmania was zeker de moeite waard.
Yeehaw
Joehoe!
Wij plannen ook naar Tasmanie te gaan!!
Ik kijk er al enorm naar uit als ik dit onderwerp hier lees.
Ik ga in totaal een dikke 4 weken naar Australie, dus moeilijk om 14 dagen in Tasmanie te zitten, want zou ook nog de Great Ocean road willen doen.
Hoe lang denken jullie best dat we in Tasmanie blijven?
Ik heb er zelf 2 weken rondgereden met een camper met mijn man. Wij hadden ook echt die 2 weken wel nodig om het hele eiland te zien. Ik denk als je ongeveer 1.5 week zou doen dat het genoeg zal zijn.