Ik ben op zoek naar ervaringen en verhalen van mensen die met een klein kind (onze net 2) door oost Afrika hebben gereisd. Wij willen vanaf half april vier maanden naar Tanzania en Ethiopie.
Ik wil graag weten hoe veilig het is om met een kleintje daar te reizen en kun je uberhaupt makkelijk zelfstandig rondreizen.
Kun je overland reizen van Tanzania naar Ethiopie?
Weet iemand wellicht een leuke plek om vrijwilligerswerk te doen voor een maand in één van deze 2 landen?
enz…
Ik mag graag reizen en ben nog jong… nog niet toe aan kinderen.
Ik ben nieuwsgierig en heb wat vragen aan jou:
Waarom ga je naar afrika met een kind van 2 jaar?
Waarom spaar je die centen niet voor als ze uit huis zijn en dan naar afrika te gaan?
Zoals ik het zie is het niet verstandig/leuk om naar afrika te gaan met een kind van 2. Als je een kind van 2 jaar hebt, dan moet je naar zeeland lekker aan het strand zonder dat je verplichtingen aan je hoofd hebt.
Maar zo kijk ik er tegen aan.
Ik weet niet wat je in Ethiopie gaat bezoeken en wat je transport is, maar de wegen zijn niet best daar. Van Ethiopie ga je naar Kenia en dan door naar Tanzania. Het ijkt me een hele opgave om dit te doen met een klein kind, maar we zijn anderen tegen gekomen die ook kinderen (3) meegenomen hadden.
Suces!