tanken in coasta rica

Hoi,
Ik ga een rondreis maken van 23 dagen door Costa Rica, ik zal voornamelijk in het Noorden gaan rondreizen. Ik heb een huurauto geregeld, maar ik vraag mij af hoe het zit met tanken in Costa Rica. Zijn er veel tankstations onderweg? En zijn er nog dingen waar ik op moet letten?

Groetjes

lees dit eens: klik hier
Rij passief, houdt je strikt aan de snelheid, rij niet over een doorgetrokken streep, doe je gordel om. Boetes zijn hier torenhoog!!! U$550 voor 10 km te hard rijden is geen uitzondering. Boetes moeten doorgestuurd worden naar het autoverhuurbedrijf of door jou betaald worden bij een bank. Maar NOOIT aan ome agent!
Corrupte verkeersagenten zijn er vooral op de Interamericana 1, de grote doorgaande wegen naar Nicoya, en de Costanera rondom jaco en Quepos. Ze houden je aan en spelen de barse politieagent. Nemen je paspoort en rijbewijs in, dreigen met torenhoge boetes en komen soms zelfs met (zelfgemaakte) wetboeken waar staat hoe hoog de boete wel niet is. Ze dreigen je mee te nemen naar het politiebureau (wat je meteen moet accepteren, want ze nemen nooit mee, dan zou namelijk op het bureau blijken dat ze corrupt zijn). Blijf kalm en vriendelijk, probeer het gesprek om te buigen naar een geleifs onderwerp: voetballen en Brian Ruiz die bij Twenthe voetbalt, lukt de afleidingsmanouvre niet, schrijf dan zijn naam en badgenummer op, de plaats en het tijdstip waar je bent. Geef deze gegevens later door aan je autoverhuurbedrijf.
Nooit bang worden of je laten intimideren!
Benzinepompen zijn er overal op regelmatige afstand. Laat het echter niet aankomen op een vrijwel lege tank. Soms hebben tankstatiosn ineens geen benzine of is de stroom uitgevallen en kun je helemaal niets tanken.

Goede reis,
Otto
www.elmonofeliz.com
Ojochal

Kun je ook vertellen wat momenteel de prijs is voor een liter benzine in Costa Rica?

met een klein beetje googelen zul je al gauw hebben kunnen vinden dat de prijs voor superbenzine op 6 februari 2011 zal stijgen naar 627 Colones per liter.