benzine prijs?

In Juli/augustus gaan wij 3,5 week naar CR. Tickets geboekt, leuke route gemaakt. Als we onze route rijden dan zitten we ongeveer op 2.000 km.Kan iemand mij ongeveer vertellen wat ik dan aan benzine kwijt ben (Toyata RAV 4x4)? Ook het verzekeringspakket vind ik moeilijk. Ik hoorde dat er ook al een gedeelte verzekerd is via je ‘eigen’ nederlandse verzekering.

We rijden via de kust naar het zuiden en willen via “de 2” San Gerardo de Dota naar Cahuita (met tussenstop in Búffalo). Wat me opvalt is dat het aantal hotels beperkt is en duurder (vooral in verhouding met de kwaliteit voor zover dit van internet te af te halen is) dan in de ‘rest’ van CR. Heeft iemand misschien tips?

Onze route:
San José: 2n.
La Fortuna: 2n.
Rincon de la Vieja: 2n.
Ocotal: 1n.
Tambor: 2n.
Manuel Antonio: 1n.
Ojochal: 2/3n.
Carate: 2n.
Linda Vista: 1n.
(Limoncito, moeite waard??)
San Gerardo de Dota of Orosi: 2n.
Búffalo: 1n.
Cahuita: 2/3n.
Sarapiqui: 2/3n.
San José: 1n.

De plaatsen met 1 overnachting is vooral om de afstand te overbruggen. We willen eigenlijk niet meer dan 4 max. 5 uur per dag rijden.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

De superbenzine kost nu 600 colones. Met de huidige wisselkoers is dat iets meer dan 1 euro per liter.
Vanaf Rincon kun je beter in augustus via de pont bij Puntarenas naar Tambor gaan.
De route langs de kust vanaf ocotal voert door diverse rivieren.

Johan
www.costaricaopmaat.nl

Dat is een belangrijke tip, dank je wel.

Misschien dan beter:
La Fortuna
Ocotal
Curubandé
Tambor

Voor wat betreft het aantal km maakt het niet veel uit. Google maps geeft wel aan dat we over 190 km (Curumbandé naar Tambor) 5 1/2 uur doen. Waarschijnlijk incl. veerboot of kun je op dat stuk echt maar langzaam rijden?

Je doet er ongeveer 2 uur over van Curubande naar de pont bij Puntarenas.
De pont doet er iets meer dan 1 uur over (buiten de wachttijd op de pont). En van Paquare naar Tambor is het 1 uur.
Google maps kent waarschijnlijk de pont niet zoals ook de GPS de pont niet kent.
Ik zou Ocotal over slaan en een nacht extra in Tambor verblijven.
Van La Fortuna naar Curubande is het 3 uur rijden.

Johan
www.costaricaopmaat.nl

En waarom neem je een nacht in Bufalo ??? Hier is niets te doen.
Rij gewoon door naar Cahuita of Puert Viejo de Talamanca (betere optie dan Cahuita)
Je doet er 5 a 5,5 uur over van San Gerardo naar Cahuita. En je hebt dan een dag langer daar.

Johan
www.costaricaopmaat.nl

Johan,

ben je voor de rit van Curubandé naar de Puntarenas ferry niet wat optimistisch? Of is de weg via Bagaces en Canas inmiddels helemaal klaar? Wij waren begin 2014 wat langer onderweg :wink:

Nee hoor willem. De weg is nog niet klaar, maar ik deed er 3 weken geleden ongeveer 1 uur en 45 minuten over.

Johan
www.costaricaopmaat.nl

Maakt het eigenlijk uit welke ferry je neemt? Naar Naranjo of Paquero? Paquero is natuurlijk dichter bij Tambor maar als het qua aankomsttijd bij het dock net de ferry naar Naranjo vertrekt kan ik toch net zo goed die nemen?

Ferry tijden naar Naranjo 6.30 10.00 14.20 en 19.30 naar Paquera 5.00 9.00 11.00 14.00 17.00 en 20.30. Kloppen deze tijden?

aangepaste route:
San José: 2n.
111 km - 2,25 h
La Fortuna: 2n.
145 km - 2,55 h
Rincon de la Vieja: 2n.
191 km - 5,34 h
Tambor: 2n.
182 km - 5,09 h
Manuel Antonio: 1n.
81,2 km - 1,12 h
Ojochal: 2/3n.
183 km - 4,17 h
Carate: 2n.
193 km - 4,42 h
Linda Vista: 1n.
190 km - 3,33 h
(Limoncito bezoek Indianen, moeite waard??)

San Gerardo de Dota of Orosi: 2n.
272 km - 5,26 h / 200 km - 3,47 h
Cahuita of Puerto Viejo de Talamanco: 2/3n.
199 km - 3,14 h
Sarapiqui: 2/3n.
90 km - 2,11 h
San José: 1n.

Kloppen deze tijden een beetje?

De weg tussen Naranjo en Pacuare is erg slecht.
Dus voor Tambor altijd de pont nemen naar Paquare.
De reistijd van Tambor naar Manuel Antonio is niet zo lang als je de ferry neemt.
1 uur, ferry met wachttijd en dan ongeveer 2 uur 15

Hierbij de link naar de ferry
http://www.navieratambor.com/horarios-y-tarifas

Johan
www.costaricaopmaat.nl

1 like

Van Tambor via de pont naar Puntarenas rij je via de Costanera snel naar het zuiden. De Costanera is een van de beste wegen in CR. Dan is tussenstop in Manuel Antonio niet nodig mits je de vroege pont neemt naar Puntarenas. Scheelt weer een dag vakantie.
Succes met voorbereidingen.
Otto
Ojochal
www.elmonofeliz.com

Via Wereldwijzer app

1 like