Taman Negara

Hallo,

Ik ga 4 sept tm 28 sept naar maleisie toe.
Nou zou ik ontzettend graag naar Taman Negara toe willen, ik vraag mij alleen of of dit mogelijk is met mijn zoontje van 2.5 jaar.
Wie is hier eerder geweest ? zijn bijvoorbeeld de paden te bewandelen met een buggy ?

gr Silvano

het is oerwoud. dus geen buggy wandelpaden. en malaria gebied. dus vraag je af of je dit wel met een jong kind wil gaan doen! of kind thuis thuis laten dan maar …

Hoi Silvano,

Ik kan je vraag niet beantwoorden, maar we willen ook naar maleisie met 2 ukkies.
Wij nemen een draagdoek / draagzak mee. Dit is op zo’n plaats veel handiger dan een buggy.

Veel plezier!

Bij mijn weten is het geen malariagebied hoor. Wij willen ook gaan met een kleintje van 22 mnd oud. We nemen de draagzak mee. Is de boottocht te doen en verantwoord? Of kunnen we beter doorrijden tot aan de ingang van het park?

Taman negara was super goed te doen met een kind van 2 jaar, neem wel een goede draagzak mee!

Wat goed om te horen Silvano! Heb je een mooie reis gehad?
Hebben jullie de boottocht gedaan of doorgereden tot aan de ingang van het park? Waar heb je geslapen? En hoeveel tijd is wenselijk om hier te verblijven? Hoor het graag!
Andere tips voor Maleisie met een kleine ook zeer welkom! :slight_smile:
Bijv. accommodaties.

Groetjes

Wij hebben de boottoch niet gedaan omdat wij dit niet zagen zitten met al onze bagage en een kind van 2. Middels een minivan zijn wij bij de ingang van van het park afgezet. Wij hebben geslapen bij Hanna’s Guesthouse. Gelezen dat dit een prima plek was om te verblijven. Van te voren niet geboekt maar ter plekke gevraagd of er een kamer vrij was. Gelukkig was er een kamer vrij. Het was een erg fijne plek om te verblijven. Dichtbij de boot waarmee je de rivier moet oversteken. De eigenaar is erg vriendelijk en de kamer en badkamer waren netjes en schoon. De wifi was goed en er was gratis koffie en thee.

In totaal zijn wij 3 dagen in taman negara geweest. Waarvan de 1e dag de aankomstdag was (s avonds). De 2e dAg hebben we de canopy walk gedaan en dedraagzak meegenomen. Dit was goed te doen, op de terugweg wel de boot genomen. Je kan ook wel teruglopen maar we vonden het leuk om de boot terug te nemen. Verder hebben we die dag ook nog een tour gedaan naar een stam die in de jungle woont (original people). Op dag 3 zijn we weer vertrokken naar onze volgende bestemming. Wij vonden dat we niet meer konden doen in taman negara met een kind van 2 tenzij een van de ouders nog een trekking wil doen. Bij ons was dat niet het geval.

Bedankt voor de info. Las ergens dat malariamuggen in de taman negara in opkomst zijn? Hier iets over gehoord toen je daar was? Als dit zo is gaan we deze omgeving skipppen met onze kleine man…

Sent from my SM-T530 using Wereldwijzer mobile app

Sorry voor de late reactie, nee helemaal niks over gehoord daar!