Talencursus in Kaapstad

Hoi,

Ik wil graag mijn engels opfrissen en zit eraan te denken om voor 2 a 3 weken een cursus engels te volgen aan een talenschool in Kaapstad. Ben benieuwd of mensen hier ervaring mee hebben en hoe ze dit ervaren hebben.

groetjes,
Roos

Hoi Roos,
Ik ben precies hetzelfde van plan!! (in maart 2009) Ik ben benieuwd of jij al geweest bent, zo ja hoe het bevallen is en met welke organisatie je in zee bent gegaan.
Ook ben ik benieuwd of je reactie hebt gekregen op jouw bovenstaande vraag. Ik ben namelijk ook benieuwd naar ervaringen van anderen.
Groetjes!
Suzan

Hoi Susan,

Ik ben nog niet geweest dus kan je weinig tips geven. Heb trouwens verder op dit forum ook geen reactie gehad. Heb je zelf al een talenschool op het oog en hoe lang wil jij gaan?

Zelf ben ik op dit moment erg aan het twijfelen of ik wel ga. Wilde mijn engels opfrissen voor m’n nieuwe baan. Maar gezien de recessie zal die baan nog wel een half jaar tot een jaar op zich laten wachten. Dan kan ik beter tegen die tijd een cursus doen. Dan wellicht wat dichterbij.

Nu denk ik om misschiens spaans te volgen in Ecuador. Lijkt me ook erg leuk en daar wil ik dan nog een rondreis aan vastplakken…

Veel succes met je zoektocht en laat even weten wat je gaat doen. Lijkt me wel leuk…en mocht ik toch te besluiten om naar Kaapstad te gaan (optie staat nog wel open) dan zal ik het je ook doorgeven. Ik zat zelf ook aan maart te denken.

groetjes, Roos

Hee hoi!

Ik ben ook op zoek naar een nieuwe baan en dan kan een opfriscursus Engels geen kwaad. Maar inderdaad…die recessie helpt niet echt hè.
Maar als je wel naar Ecuador wilt gaan, dan kun je toch net zo goed ergens anders heen? Of zie ik dat verkeerd?

Ik heb de diverse aanbieders van taalreizen naast elkaar gelegd. Lisa Taalreizen kwam als goedkoopste uit de bus en is één van de weinige die 1pk met eigen badkamer in het pakket hebben.
Maarrrr…ik heb nu aantal keren mailcontact met ze gehad, maar ze willen voor de reservering definitief is, mij maar niet de naam van de school geven! Vind ik raar. Ik snap wel dat ze bang zijn dat je dan direct via internet bij de school gaat boeken, maar als ik dat wil, kan ik mij zo via internet bij diverse scholen in Kaapstad aanmelden. Niet dan?
Dat geeft mij dus niet zo’n vertrouwd gevoel. Dus ik ga nu toch maar weer bij andere aanbieders kijken. Of toch zelf via internet direct bij een taalschool boeken. Morgen ga ik trouwens naar een info bijeenkomst van EF Taalscholen. Ff horen wat zij te zeggen hebben.

Ik wil 3 of 4 weken gaan (vertrek denk ik 28 febr.) Heb er wel erg veel zin in!
Vind leuk om te horen wat jij uiteindelijk gaat doen!

Groetjes
Suzan

Hey,
Ik zou je nog ff laten weten wat ik ga doen. Nou, heb de knoop doorgehakt en ik heb 4 weken cursus geboekt via Interlanguage op de Good Hope School in het centrum van Kaapstad. Heb zelf een studio voor een maandje gehuurd, ook in het centrum (in dezelfde straat!). Ik vertrek 1 maart a.s.
En? Jij nog plannen gemaakt?
Groetjes!
Suzan