Taalreis Japan

Hallo allemaal.
Ik zou graag een taalreis naar Japan willen maken, het liefst zo snel mogelijk!!
Nu spring ik vaker in zeven sloten tegelijk, dus heb ik me voorgenomen deze reis eens uitvoerig te organiseren lol2

Ik heb totaal geen kennis van Japan dan alleen wat er zich in de media afspeelt. Juist dat onbekende trekt mij enorm!
Nu heb ik me enigszins ingelezen over de benodigde documentatie, do’s and don’t’s, railpass, wc’s (erg handig topic) etc…
Maar enige feedback over een geschikte reisorganisatie mis ik…

Mijn allereerste vraag is dan ook:
Heeft iemand enige informatie / feedback over de reisaanbieders van een taalreis voor volwassenen voor een periode van 3 maanden naar Japan?

Wie kent, of heeft zelf ervaring met, bijvoorbeeld:
ESL-taalreizen

Lisa-taalreizen
EF-taalreizen
of kent iemand een betere reisorganisatie?

Groeten, Sjors

Geen ervaring met taalreizen maar kwam dit tegen op Tripadvisor:

Bedankt voor je tip!!
Ik ga op onderzoek uit

Hier alvast een tip voor iedereen die een taalbad in Japan zoekt:
Mss interessant voor je? Krijg jaarlijks invites van die groep als kendoka en aikidoka.
Hello again. Konnichiwa. How are you ? It is cold ,7’c in Tokyo. How about your city ? We are happy to inform you our Japanese school and the Summer course (learning Japanese language ,sightseeing, and culture, etc,) , taking place from July 2-27 , 2012 in Tokyo , Japan. http://www.systemtoyo.com/summercourse2012.html We accept new students in April, July and October. We Japanese can see beautiful cherry blossoms soon in April. Are there any students who are interested in training in Kendo Dojo in Tokyo ? They can practice Kendo after studying Japanese language. http://www.systemtoyo.com Learning the Japanese language is to know Kokoro ( the heart )of Bushido (Martial arts). I think it is important. I used to teach Karate in UK for one year. I went to UK to teach Karate in 2011,2012. I am a Karate instructor , 5 Dan and have 2 Dan in Kendo. Our school has 130 students from 28 countries, Italy, Norway , Swiss, Sweden, UK, Russia ,Thailand , USA, Germany,France , Spain, Australia,Hong Kong, and other Asian countries. Our school offers the new information about some courses for your students and colleagues. Kendo students can also know a student life on a new blog and facebook. Blog http://systemtoyogaigo.blogspot.com/ Facebook http://www.facebook.com/systemtoyogaigo ① The summer course 2012 ( 3 month temporary visa ) begins in July. ② The short term ( 3 month temporary visa ) begins in April , July , October,January. ③ The long term ( 1year student visa ) begins in April, July, October, January. They can extend a visa for longest two years. ④ The working holiday visa holder ( 1 year visa ) can join every month and obtain a student visa in Tokyo without going abroad. I hope this information will be a valuable course for them. Our school welcomes your students at any time. If you no longer need our information , please let us know. We will stop emailing and delete your address. I look forward to hearing from you again. Best regards Sayonara System Toyo Gaigo Japanese School (Established in 1986) Principal Takao Kubo 114-0013 1-6-6,Higashi Tabata , Kitaku, Tokyo TEL03-3810-5490 FAX 03-3810-5498 e-mail [EMAIL=“123@systemtoyo.com”]123@systemtoyo.com web site http://www.systemtoyo.com Blog http://systemtoyogaigo.blogspot.com/ Facebook http://www.facebook.com/systemtoyogaigo

Hallo Sjors,

Ben je uiteindelijk nog naar Japan vertrokken ? Was het een enorme cultuurschok voor je ? Hoe ben je hiermee om gegaan ? Nog beter, spreek je nu Japans ? :smiley:

Leuk topic ! Voor wie nog een taalreis zoekt buiten het drukke Tokyo, wij bieden taalreizen aan naar Okazaki !
Neem rustig contact op met Stulango via de PM !! Tot snel in t land van de rijzende zon :slight_smile:

Hallo,

Heeft iemand ervaring met ESL of EF, zij bieden o.a. Japanse taalcursus aan in Tokio.
Wie heeft dit al gedaan en wat is je ervaring?
Mijn dochter, 18, wil deze zomer voor twee weken gaan, maar hebben nog niet besloten welk taalinstituut we nu moeten kiezen.
Alle tips zijn meer dan welkom, dus ook andere tips over verblijf, kledingvoorschriften? Ed.
Alvast bedank!

Hoi TADI,

Zelf kan ik helaas niet helpen met ervaringen of iets dergelijks, maar ik heb ondertussen ook aardig wat informatie verzameld over een cursus Japans in Tokyo. Al jaren ben ik hierin geïnteresseerd (vanaf mijn 16e, ben nu 24) maar nog nooit is het voor mij mogelijk geweest om te gaan ivm familie en financiële omstandigheden. Desondanks bleef mij dit bij en besloot ik uiteindelijk om mijn droom maar eens een keer waar te maken.
Nu heb ik voor mijn gevoel “redelijk” wat informatie kunnen opdoen over zowel de ESL als de EF. Nu waren er natuurlijk een paar persoonlijke dingen waar ik rekening mee probeerde te houden (hoe sta ik sociaal en hoe ben ik in een onbekende omgeving, etc) waar ik voornamelijk antwoorden voor probeerde te vinden:
Zowel de ESL als de EF bieden korte en lange cursussen aan. Desondanks lijken verschillende forums te zeggen dat de ESL beter is in lange studies en de EF het beter doet in “stoomcursussen”.
Bij de ESL kom je bij een gastgezin terecht. Voor zover ik weet is Japan een enorm welkom land met vriendelijke mensen, maar er zijn natuurlijk overal rotte appels. Nu neem ik aan dat de zowel de ESL als de EF dit allemaal goed uitzoekt en denk ik dat je altijd wel goed terecht komt. Dit is natuurlijk een geweldige mogelijkheid aangezien je bij een gastgezin vel sneller de taal machtig zult zijn en tevens het dialect aan het einde van de cursus beter zult beheersen.
De EF bied naast een gastgezin ook de optie aan om in een EF residentie te zitten. Hier kom je samen met andere mensen die in dezelfde periode besluiten te studeren tijdelijk samen te wonen. Hierdoor kun je samen studeren waardoor je natuurlijk gemakkelijker op klassikaal blijft, maar blijft het natuurlijk lastiger om het dialect te beheersen.

Persoonlijk ben ik op dit moment geneigd om voor de EF te gaan. Het is misschien iets prijziger van wat ik heb gezien, maar aangezien het niet mogelijk is voor mij om langer te blijven dan 2 tot 4 weken lijkt dit de beste keuze te zijn. Bovendien prefereer ik een residentie over een gastgezin. Hoewel het mij geweldig interessant lijkt om mee te mogen leven met een gastgezin, ken ik mijzelf natuurlijk langer dan vandaag en weet ik dat in zo’n situatie springen net iets te veel zal zijn. Bovendien zal ik grotendeels bezig zijn met het studeren van de lesmaterialen waardoor ik aanneem dat dit gemakkelijker gaat met mijn mede-cursusleden.

Ondanks dat dit geen daadwerkelijke ervaring is met de reis hoop ik alsnog nuttig te zijn geweest door in ieder geval ervaring te kunnen delen met iemand die ook naar de ESL en EF kijkt voor mogelijkheden.
Natuurlijk ben ik nog steeds enorm druk bezig dit allemaal te regelen en ben ik van plan om naar informatie momenten te gaan voor beide instituten. Mocht ik nieuwe informatie hebben, dan zal ik dit (indien gewenst) hier delen.

Succes verder aan u en uw dochter!

1 like

Hoi Bahumut5,

Bedankt voor je antwoord.
Wij hebben inmiddels toch voor ESL gekozen. Deze leek ons toch iets serieuzer en als EF wat betreft de taallessen. Ik las her en der dat er bij EF niet erg veel geleerd werd. Daarnaast bleek dezelfde reis bij ESL goedkoper te zijn. Wij gaan niet voor een gastgezin, dit leek ons net even te veel van het goede. Het lijkt me fijn als er een mogelijkheid is om ook even op jezelf te zijn, vandaar de keuze voor een privé appartement zonder maaltijden.

Wat betreft de financiële kant van de zaak. Ik vind de prijzen redelijk. Hoeveel je aan eten en uitgaan uitgeeft heb je zelf in de hand.

Voor goede Japanse taalcursus mogelijkheden zou je zeker ook eens kunnen kijken op Study-Globe of contact opnemen met een van onze reis adviseurs.

De taalschool Genki in Japan is echt een top school, deze heeft daarnaast ook sinds dit jaar een volledig nieuwe locatie in Tokyo geopend!

Wij kunnen je verder helpen met goed advies over de mogelijkheden van de taalcursus maar ook accommodatie en wat nou de verschillen zijn. Daarnaast kunnen wij je ook helpen het het boeken van de cursus bij EF.