Heeft iemand hier een taalcursus in Amerika gevolgd? En zo ja, hoe was dat?
Ik wil deze zomer graag voor 4 of 6 weken een taalcursus gaan volgen in meerdere steden, in ieder geval 2 weken in LA :zon02: en de andere 2 of 4 weken in Boston, Denver of SF.
Wat betreft het vervoer tussen de steden, kan dat het beste per vliegtuig of is bus of trein ook mogelijk?
“Gewone” reiservaringen in een van bovenstaande steden zijn ook van harte welkom hoor!!
Binnen LA en SF is het heel gebruikelijk om de bus te pakken, SF heeft ook trams rondreiden (en natuurlijk de cable cars, maar die hebben een beperkt traject en zijn vooral toeristische attracties). Tussen steden is het heel gebruikelijk om de lange-afstandsbus te pakken (met GreyHound als grootste -en vaak enige- maatschappij). De trein gaat meestal sneller en is vele malen confortabeler, maar is ook iets steviger geprijsd.
Om vanaf LA naar Boston of Denver te gaan, is vliegen veel gebruikelijker. Dit is vaak toch de snelste en simpelste verbinding. Als je echt enorme afstanden gaat afleggen, dan is de Greyhoundbus toch echt te onprettig. Trein kan soms acceptabel zijn, maar blijf vooral prijzen vergelijken en in lang niet alle steden is een treinstation aanwezig en moet je vaak sowieso een stuk met de bus naar het dichtstbijzijnde stadje met station.
Ik heb een taalcursus in Santa Monica/ Los Angeles gevolgd. Super tijd gehad, erg leuke school. Erg leuke leraren en begeleiding en de school organiseert veel leuke excursies. Disney, LA Lakers en nog veel meer.
Als je in Boston wilt studeren kan je verschillende cursussen volgen en uit verschillende accommodaties kiezen. Ook kan je veel activiteiten ondernemen en dus veel van Boston en de omgeving zien!
Ik heb zelf een redelijk tot goed betaalbare optie in New York om Engels te leren.
De school zit in hartje Manhattan en trekt jaarlijks vele internationale studenten, tevens zijn ze ook nog redelijk goed betaalbaar in vergelijking met andere taalscholen in New York. Ook zorgen zij voor kwalitatief uitstekende accommodaties !