Taalcursus in Nice 2012

Hallo allemaal!

Mijn naam is Juliette, ik ben nieuw op dit forum. Ik ga begin juni voor een maand naar Nice met StudyTravel voor een talencursus Frans. Ik zal daar in een gastgezin verblijven en naar de school Alpha B gaan. Mijn vraag is eigenlijk of hier mensen zijn die ervaring hebben met zo’n taalcursus? Of zijn er misschien mensen die tegelijk met mij in Nice zijn dit jaar? Het lijkt me wel leuk om dan een beetje in contact te komen. Ik ben heel benieuwd naar ervaringen van mensen die iets soortgelijks hebben gedaan!

Groetjes, Juliette

Ben 2 keer in Nice geweest voor mijn taal, zat op de school Azurlinga, kan niet vertellen hoe het bij de school Aplha B gaat.

De sfeer die ik daar mee maakte op school was voornamelijk relax. Je leerde onbewust ook wel veel. Juist omdat je elke dag bezig bent met de taal ga je het zeer snel leren. Schroom niet om fouten te maken, de 1 verbetert het je de ander luistert en probeert te begrijpen wat je zegt als het echt in telegramstijle gaat.

De leraren daar zijn wel totaal anders dan in Nederland, je hebt van de jonge leraren die het ongeveer op een Nederlandse manier doen lekker los maar er zitten ook leraren bij die vrij strak zijn die echt op een typische Franse manier les geven.

De Nicois zelf zijn een mix van Italianen en Fransen. Dat zie je ook wel duidelijk terug in de cultuur daar.

Ik zelf heb daar een schitterende tijd gehad. De stad zelf is ook schitterend om te zien zoals de Niçois zelf zeggen: Bella Nissa :cheer: