Taalcursus in Montpellier

Hallo,

Ik zou deze zomer graag op taalcursus gaan in Montpellier omdat ik denk dat het een leuke studentenstad is. Ik ben vorige jaar naar Salamanca geweest en ik denk dat Montpellier een gelijkaardige stad is. Zijn er mensen die ervaring hebben met taalcursussen in Montpellier, en met de stad zelf? Kunnen jullie mij mss een school aanraden?
Alvast bedankt,

Jean Jack

edit/Nice lijkt me ook een leuke stad,maar hier heb ik nog niet zo veel informatie over opgezocht. Iemand hier informatie.
Vorig jaar Salamanca heb ik via Tricolore gedaan. Ik zou het fijn vinden via deze organisatie opnieuw te reizen.
Alvast bedankt voor de replys.

Nice is een leuke stad…het uitgaan vind ik persoonlijk niet zo bijzonder als je Nederland gewend bent. Veel ouwe ballen kroegen en een paar discotheken waar je voor een biertje 6 euro betaald:no:

montpellier is een leuke oude stad voor as far dat ik mij herinner. veel bezichtigingswaardigheden maar je moet er natuurlijk voor zijn. Als young & student & zwaar uitgaander weet ik niet of je er je gading zult vinden. maar het is zeker de moeite waard.

Nice daarentegen ben ik een aantal keren geweest en moet er soms nog gaan. De stad op zichzelf is prachtig maar ik ga het niemand aanraden. vooral de buitenwijken van nice zijn smerig en gevaarlijk. especially als buitenlander.

Hou er rekening mee that beide steden zijn heel moeilijk als je met de auto bent.

Montpellier woont mn vriend vlakbij in een klein dorpje wat voor 10 jaar trg nog een spook dorpje was ma nu bruist van de nederlanders die helemaal klaar zijn met ons land en terecht… majah das persoonlijk… wou ff zeggen voor de mensen die daar heen gaan of weleens komen, dat er een crepe restaurant is die je egwoon moet proberen hij zit aan de voet van de grote brug die over de rivier daar heen buigt, midden in het centrum… en die zijn zooooo lekker haha heerlijk gewoon, echt de moeite waard… ze zijn allemaal na bekende filmsterre genoemt zijn (ach jah)… tja meer week nie over montpellier, behalve dat het zo prachtig uit ziet met die wilde rivier erdoorheen en een tege de berg aan gebouwde huissies met van die prachtige natuurstene die frankrijk vaak zo schilderachtig laat strale… lovely… ma taal cursussen weet ik nie zoveel van haha vind wel fijn dat ik de helft ,ma versta haha maja das personelijk haha sry en veel plezier

Waarom willen jullie niet naar Antibes??? Daar is het ook heel leuk. Niet zo groot en veel internationale studenten. Montpellier is te toeristisch geworden naar mijn mening!!! maja. kijk eens op http://antibes.fransecursussen-in-frankrijk.com voor de info over de stad enzo dan kan je zelf bepalen of je het ook wat vind. Ze kunnen het daar ook verder voor je regelen
Mzl

Ik heb zelf in beide steden gestudeerd, maar Montpellier is toch écht wel iets wereldser. Veel jongen mensen ook! Daardoor een hele toegankelijke stad! Trouwens, mocht je interesse hebben in een goede talenschool, kijk dan eens op deze link: www.institutcesar.com met de Nederlandse eigenaresse Ienke Keijzer. Echt een top lerares! Heel enthousiast, waardoor je zelf ook enthousiast wordt (voor zover je dat nog niet bent natuurlijk…) De moeite waard!

Ik neem aan dat Jean Jack inmiddels al lang ergens op taalcursus is geweest, want zijn vraag werd gesteld in 2006.

Ik heb me net ingeschreven voor een 3-weekse talencurus in Montpellier. Heeft iemand ervaring met cursussen hier? Ben erg benieuwd.