Hallo allemaal,
Wij zijn van plan om aug/sep 2017 een reis te maken van Sydney naar Cairns met een kind van dan ruim 2,5 jaar. Dit laatste maakt t voor ons spannend, omdat we nog niet eerder zo’n reis met een kleintje hebben gemaakt. Ik ben benieuwd naar ervaringen en tips van mensen die zo’n reis met kind hebben gemaakt:
- over de lange vluchten: overnachten op je tussenstop of in 1x doorreizen. Hoe is het om met de jetlag van je peuter om te gaan? Tips hierover?
- daarnaast twijfelen wij over een camper huren of een auto en dan in hotels overnachten. Hoe vrij of beperkt ben je met een camper/auto? Als je uit eten wil bijvoorbeeld, kan je dan met je camper naar een restaurant rijden?
- ook vraag ik me af welke afstanden te doen zijn om af te leggen met een peuter. Een hele dag op de weg zitten, is prima voor ons, maar ik denk niet voor een kleintje.
- we hebben in totaal 4 tot 5 weken en willen dus de oostkust aanhouden. Mijn zusje woont in Townsville en die willen we uiteraard opzoeken. Tips voor onderweg (must see, do’s en dont’s) zijn heel welkom!
Voor nu zijn dit onze kopbrekers, maar alle tips zijn meer dan welkom! Ook verwijzingen naar eerdere topics/reisblogs >>>
Bedankt!