Wat een geweldig forum! Ik kom een hoop bruikbare informatie tegen, dank!
Wij zijn van plan in september of oktober van dit jaar in zo’n 3 weken van Sydney naar Adelaide te trekken, via Broken Hill. De bedoeling is ná de Great Ocean Road naar boven landinwaarts te trekken richting Broken Hill om van daaruit in Adelaide te eindigen. Nu komen we er niet helemaal uit of we dat met een 2wd camper kunnen doen, of dat we gebruik moeten maken van een 4wd in verband met onverharde wegen.
Weet iemand dat? Heeft wellicht iemand ervaring? Ik hoor heel graag…
Mocht iemand een beter idee hebben voor een soortgelijke route dan houden we ons natuurlijk ook aanbevolen.
Nog een welkom.
De route die ik in eerste instantie zou willen aanbevelen is van Sydney langs de Sapphire Coast naar Eden, via Orbost en Lake Entrance naar Melbourne, via GOR naar Port Campbell-Warrnambool. Naar Grampians NP dan door naar Mildura en naar Broken Hill en daarna naar de Southern Flinders en door Clare Valley naar Adelaide.
Je hebt voor deze route geen awd nodig. Een 2wd CV is prima.
1,2,3: Sydney
4.5.6.7.8.9: Naar Melbourne
10. Melbourne
11,12 GOR
13,14,15,16 Naar Broken HIll
17.18 : BH
19: Naar South Flinders
20. South Flinders naar Adelaide
21. Adelaide.
Je kan ook meteen van Sydney naar Melbourne maar dan mis je de prachtige kusten ten zuiden van Sydney. Geeft wel meer tijd voor andere plaatsen.
1,2,3: Sydney
4,5: Naar Melbourne
6. Melbourne
7,8: GOR
9,10,11,12: Naar Broken Hill
13,14: Broken Hill
15. Naar South Flinders
16. Naar Adelaide
17. Adelaide naar Kangaroo Island (ferry, nogal prijzig)
18,19: KI
20: Naar Adelaide
21. Adelaide
Nog vele andere mogelijkheden natuurlijk.
Yeehaw
Zie dat dit bericht al van tijd terug is, maar zie het nu net pas.
Klinkt als een mooie route! Vroeg me af of je weet of dit ook te doen is met ov? En zo niet; wat dan een altenatief zou kunnen zijn?
Sorry Marloes, daar kan ik je niet mee helpen. Wij reizen nooit met openbaar vervoer (behalve de vluchten dan…) dus ik heb geen idee hoe dat moet. Auto of RV/CV
Wij hebben deze route uiteindelijk grotendeels gereden met een camper. We zijn niet naar Kangaroo Island en South Flinders geweest. Volgens mij is het een hoop gedoe met het OV. Delen zullen ongetwijfeld mogelijk zijn, maar ik zou er zelf niet aan beginnen… Wil je dezelfde route rijden als wij deden kun je eventueel ons verslag lezen op fopma.reismee.nl, maar probeer je reis met een camper oid te doen (ook al betekent het dat je hem wellicht nog even moet uitstellen om door te sparen, het is de moeite waard).