Surfen in Ecuador

Hallo!

Ik wil in juni een weekje gaan surfen in Ecuador en wellicht mijn spaans nog een beetje verder bij te werken. Nou was mijn idee om dit in montanita te doen.

Heeft iemand ervaring met een goede school waar ze spaans en surf combineren?

Groetjes,

Ramona

Hoi Ramona,

Ik heb mijn Spaanse les ergens anders gehad en surfen kon ik al, dus heb wat betreft die combinatie geen ervaring.

Vrienden van mij hebben een reis geboekt via Chalinga:
http://www.chalinga.nl/spaanse_taalreizen/ecuador/montanita

Dat zijn taalreizen die je kunt combineren met surflessen. Zij waren daar erg over te spreken…

Nog een mogelijkheid:

Montañita is echt een super dorpje trouwens. Daar zul je het zeker naar je zin hebben. Is ook mijn favoriete plekje in Ecuador :thumbsup:

Hoi!
In augustus reis ik rond, en wil dus ook graag naar de kust. Is het rond die tijd ook beetje te doen om surflessen te regelen?? Of is t dan beetje stil op en rond het strand…

Groetjes!

Stil is het er eigenlijk nooit. Het zal in de zee wellicht iets rustiger zijn, maar het dorpje is vrijwel altijd gezellig druk. Ik denk dat het juist de beste tijd is om te leren surfen, hoewel het qua zonuren wat tegen zal vallen :wink:

Rond december zal het wat warmer zijn en zullen er meer locals zijn (die trekken massaal naar het strand in onze wintermaanden), maar augustus is zeker goed te doen. Qua golven is er in Montañita het hele jaar door goed te surfen.

In februari is er altijd een grote surfcompetitie met pro surfers van over de hele wereld. Erg cool. Maar ook erg druk en dus denk ik geen juiste tijd om te beginnen met lessen :wink:

Nog iets dat ik met 100% zekerheid kan zeggen: je zult echt van Montañita gaan houden! :wink:

Dankjewel voor je reactie! Ja tussen als die pro’s voel ik me dan sowieso beetje een kneus, dus het is zeker beter als t wat rustiger is wat dat betreft;) Maar goed om te horen dat de surfscholen niet dicht zijn in die periode, dan regel ik dat verder daar ter plekke wel!

Juli/Augustus etc. zijn er altijd wel toeristen te vinden, dus rustig is het zeker niet!

Oh… en laat je schoenen maar thuis. Hoogstens een paar teenslippers die je mee kunt nemen, maar iedereen loopt op blote voeten (door de modder) :wink:

Nou jij weet t wel te verkopen; weinig zon, modder…
haha nee hoor thanks voor de tip;) Ik zal me schoenen ver onder in me tas stoppen!

Je moet het maar zien als een gratis modderbad denk ik. Ik hoop dat ik iets meer geluk ga hebben met het weer.

Maar op blote voetjes rondlopen…heeeeeeerlijk…Nog beter dan teenslippers eigenlijk. Alleen jammer dat je voeten er altijd zo vies van worden;)!

'T is maar net waar je van houdt :wink:

Je zal opzich wel iets van zon zien, maar juli/augustus zijn niet de 'zomer’maanden aan de stranden van Ecuador. Maar koud zul je het in ieder geval niet hebben!

Ik vond het wel charmant juist; met z’n allen op blote voeten door de modder op zoek naar een leuk eettentje :teeth: Is echt tekenend voor Montañita!

Ik krijg weer helemaal de kriebels. Zou zo terug gaan als ik de mogelijkheid had…

Hoe zit het met jullie muzikale voorkeur trouwens?

Kan ook niet wachten op weg te gaan. Vertrek eerst 1 mei naar peru om daar 4 weken spaans te leren en vlieg terug op 10juli vanuit ecuador.

En muziek? Tja…lekker mee"zingen" met blof of anouk als ik in spanje in de club sta vind ik het heerlijk om te dansen op bijvoorbeeld winsin y yandel maar dan ook weer mee"zingen" met el canto del loco;) of andere spaanse muziek waar ik helemaal vrolijk van kan worden. En op het terras in het zonnetje…lekkere lounge muziek, zoals beachhouse of heerlijke bob marley muziek, jack johnson en jason mraz, zijn ook aardige favorietjes. Of gewoon lekkere carnavalsmuziek, queen mag er ook wel mee door maar zo nu en dan naar een goede club toe is ook niet mis. Maarja niets redt het bij spice girls ;)! . Blablablabla…eigenlijk zo’n beetje alles, behalve die muziek waar ze zo hard schreeuwen dat je ze niet kan verstaan, metal, dark metal verschrikkelijk.

Ik vertrek 24 juni pas, maar heb er ook al super veel zin in!

Daar kan ik wel bij aanlsuiten Jason Mraz enzo zijn nu wel favoriet, maar niet voor het stappen dan mag t wel wat swingender:) En dat kan van alles zijn behalve inderdaad metal, maar ook techno is niet echt favoriet en van de smartlap word ik ook beetje depressief;)

Nou dat komt wel goed dan. Wisin y Yandel (en soortgelijke) zul je zeker wél horen. Niet echt mijn smaak overigens :wink:

Maar muziek á la Bob Marley en Jack Johnson ook zeker wel…

Er zit één hele coole tent. Ben even de naam kwijt, maar de straat van de foto helemaal uitlopen (het centrum bestaat maar uit ongeveer 5/6 straten trouwens) en dan naar links, zie je het vanzelf.

Zijn twee zalen (waar overigens geen dak op zit :wink: ), waarvan één zaal (veel) Spaanse muziek (reggaeton, salsa, maar ook ska of vaak een liveband die relaxte covers speelt) en één zaal met elektronische muziek! Hele relaxte tent en leuk om af te wisselen :slight_smile:

Montanita ook leuk als je niet surft? Of kun je dan beter ergens anders zitten? Vorige keer een klein weekje in Puerto Lopez gezeten, dat is erg lang voor mijn doen, maar dat was me erg goed bevallen. Ik moet dus wel iets in de buurt te doen hebben, anders dan alleen maar aan het strand zitten.

Greetzzz

Tsja… ik weet eigenlijk niet of er zoveel meer te doen is wat betreft attracties e.d.

Ik vermaak me er door de leuke barretjes en goede sfeer ook wanneer ik niet aan het surfen was, maar ik weet niet of dat je ding is.

Misschien een duikcursus? :wink:

Nee, je kunt er alleen maar naar Reggaeton luisteren en surfen of op het strand liggen. Ik ben trouwens naar een hostel aan het noordstrand gegaan. Was erg slim, want anders dreun je je bed uit :-). Ook als het rustig is staat alles op standje 10. Als ik om 02.00 genoeg Reggaeton gehoord heb, wil ik wel kunnen slapen :-). Ik zat in juni in Montanita, en vond het toen eerlijk gezegd best rustig hoor. Ik zat in een surfdude hostel, maar was zo ongeveer de enige gast…kreeg wel gelijk alle vriendinnen van het vriendinnetje vd (Amerikaanse) eigenaar achter me aan; 4 dames uit Guayaquil die effe kwamen profiteren vd lege kamers in het hostel geloof ik, haha.

Ja, goed punt inderdaad. Ik slaap over het algemeen overal doorheen, dus heb er niet zo’n last van. Maar wij hadden dus de eerste keer een heel fout hotel:

Voor ons hotel was een pleintje, waar de stoelen netjes in bioscoop-opstelling opgesteld waren met een podium ervoor waar twee gigantische boxen op stonden. Vraag me in godsnaam niet waarom, want ik kan me betere feesten bedenken :wink: Maar mijn drie maatjes met wie ik in dat hotel sliep hebben tot 06:00 niet kunnen slapen van de muziek. Het mooiste was nog dat er niet eens bezoekers waren… die muziek stond maar gewoon te spelen :teeth:

Ik zat in dit hostel: http://www.casasol.com/who.php
Prima hoor! Ook 's avonds vond ik het helemaal niet erg om even 10 minuten over het strand heen te lopen. Beter ff lopen, uitwaaien, en pitten, dan tot 6 uur 's nachts liggen stuiteren in je bed :slight_smile:

Ik lees het al, denk dat ik Montanita links laat liggen. Wie weet, ga ik wel even terug naar Puerto Lopez, kijken hoe het met de mensen van Itapoa gaat, daar was het zo fantastisch. Maar ik heb nog even de tijd voor ik ga, van de 5.5 weken dat ik ga zal ik er zo’n 3 waarschijnlijk weer in Quito doorbrengen voor het vrijwilligerswerk, verder wil ik iig naar Cuenca afreizen en dan zie ik nog wel, 5 dagen de Amazone in staat ook wel heel hoog op mijn lijstje. Of de Galapagos er financieel inzitten dit jaar weet ik nog niet… maar ik houd het zeker in gedachten.

Op zich niet onverstandig hoor. Puerto Lopez is eigenlijk een veel leuker dorpje. Ik ben trouwens niet zo’n Cuenca fan…het is wel mooi, maar eigenlijk gewoon een slaapstadje. Excursie naar Parque Cajas is wel een aanrader! Hopen op mooi weer! Ik had mooi weer, maar het was voor het eerst in weken dat de gids (dat moet wel in dit park) mooi weer gezien had. Ingapirca is wel grappig, maar stelt eigenlijk weer niet veel voor in vergelijking met de Inca ruines in Peru.