Montañita

Hallo allemaal,

Na een hoop getwijfeld te hebben over waar ik mijn 7 vrije weken ga door brengen. Ga ik nu knopen door hakken. Dat moet ook wel want ik ga al over 3 weken weg. lol2
Ik ga naar Ecuador, Montañita
Daar wil ik Spaanse lessen volgen, genieten van het strand, de gezelligheid en wat leuke uitstapjes maken in de weekenden zoals duiken en walespotten.
Ik reis voor mijn werk super veel dus wil nu eens lekker relaxed een vaste plek hebben.

Graag hoor ik van jullie tips voor mijn reis.
Het aanbod aan scholen via internet is mega groot, maar komt wel heel erg met elkaar over een. Is dit niet gewoon de zelfde school?
Mijn intentie was om in een gastgezin te verblijven puur om mijn Spaans te perfectioneren maar ik lees op de sites van de scholen dat de mensen er wel erg arm zijn en je niet te veel luxe moet verwachten dit doen mij toch meer nijgen naar een cabañas. Heeft iemand ervaring met een van beiden?
Hebben ze in Montañita Wifi punten? Lijkt me wel makkelijker om met me Iphone internet te gebruiken dan via internet cafés.
Ik ben van plan om een weekje de Galapagos mee te pikken het is veel geld maar als ik er toch zo in de buurt ben wil ik deze bijzondere plek op aarde zeker niet missen. Dus alle budget tips hierover zijn welkom.
Heeft iemand wel eens de bus van Guayaquil naar montañita gepakt? Waar vertrekt deze, waar kan ik een kaartje kopen en wat kost het ongeveer?

Al vast bedankt!

Bus company:libertad Peninsular,KLM komt aan 6:15 in Guayaquil,om 7 uur door douane,dan naar terminal terrestre,bus vertrekt om 9 uur,ticket ca 4 dollar,reistijd ca 3,5 uur.

Deze link over Montanita komt van Frommers,ook de school wordt genoemd met een website.Staan meer lokaties op.Lijkt dus een deel van een groter bedrijf te zijn.

hoi

Wanneer ga je naar montanita? Ik ben benieuwd hoe je het daar vindt! Hoe was het daar? Ik ben van plan om er voor drie weken heen te gaan in november. Surfen… spaans leren en wat cultuur, maar ben nog aan het twijfelen of ik me niet ga vervelen drie weken op 1 plaats. Hoe vond jij het daar? kan je daar ook goed salsa dansen? ik ben een verslaafde salsa danser in nederland :slight_smile:

Vorige week ben ik terug gekomen uit Ecuador. Ik heb 6 weken Spaanse les gehad bij de Marazul spanish school.
http://ecuador-spanishschool.com en ben daarna nog een week naar de Galapagos geweest.
Montañita heeft twee scholen. Ik heb gekozen voor Marazul omdat het een kleine lokale school is, ook is deze iets goedkoper. Achter af bleek dit de juiste keuze voor mij. De andere school is veel groter en heel Amerikaans. De studenten van deze school zijn veel samen en engels is dan de taal die gesproken word.
Montañita heeft duidelijk twee gezichten. Als je op zoek bent naar feesten, drank en drugs kan je dit zeker vinden.
Maar zelf heb ik een heel andere kant leren kennen van deze surf plaats. Ik heb yoga lessen gevolgd en ben veel uit eten voor geweest. Je kunt ook salsa lessen volgen maar dat heb ik helaas niet gedaan. De lokale mensen zijn erg vriendelijk en altijd in voor een praatje als je je Spaans wilt oefenen. Ik vond het heerlijk dat het strand altijd zo dicht bij is. Ook heb ik uitstapjes gemaakt naar bijvoorbeeld Puerto lopez (wale watching) en Salinas(mini Miami).
Ik zou trouwens ook aanraden om een hostel te zoeken die net iets uit het centrum licht. Het kan in de weekenden nog al druk worden en Montañita houd van harde muziek.

De Galapagos was ook echt geweldig. Je kunt een hoop geld besparen om het in Ecuador te boeken. Maar voor mij was het wel een beetje stressvol om het op de Galapagos te doen. Er was eerlijk gezegd heel weinig keuze in cruis boten. Ik heb voor 5 dagen 850,- euro betaald en het was echt geweldig.

1 like