Super leuk vrijwilligersproject!

Hoi allemaal,

Niet met zo’n belachelijk dure organisatie in zee gaan hoor! Bolivia is een heel goedkoop land, dus de prijzen die ik hier lees zijn echt uit verhouding!

Heb zelf een paar jaar terug met wat googlen een super leuk project gevonden in Bolivia: Inti Wara Yassi. ( www.intiwarayassi.org ) Is een park (inmiddels al 3 parken volgens mij…) waar ze dieren opvangen die door mensen slecht behandeld zijn. Zo zijn er met name apen, vogels en puma’s. Ik kan je vertellen dat het werken met de apen echt SUPER is!!! Echt een aanrader! De vogels waren trouwens ook een stuk leuker dan ik van te voren dacht, en de meeste jongens vonden het werken met puma’s geweldig. Rennen met je puma door de jungle!
Je betaald er wel iets (weet even niet meer hoeveel) maar daarvoor heb je dan onderdak en eten. Een prima prijs voor wat je krijgt. En met name de ervaring is onbetaalbaar! Is voor mij nu alweer 6 jaar geleden dat ik er geweest ben, maar denk er nog vaak aan terug!

Heeft iemand hier vragen over dan hoor ik het graag!

Groetjes marjolein.

hallo Marjolein,

Ik vroeg me inderdaad af of het überhaubt nog ergens mogelijk is om niet eerst een enorme som te hoeven betalen om dan in een of andere massale organisatie betrokken te raken. volgens mij heeft een iets kleiner project veel meer charme en dat lijkt me ook leuker. Hoelang heb je daar precies gezeten? En was je in je eentje, of had je een reisgenootje meegenomen? Het googelen werpt voor mij zijn vruchten nog niet echt af, dus ik hoop via dit soort forums op wat ideeën te komen.

Groetjes, Timo.

Hai Timo,
T is even goed zoeken inderdaad maar de leuke, kleinschalige en dus ook betaalbare projecten zijn er gelukkig nog wel. Bij dit project in Bolivia ben ik 3 weken geweest, tijdens mijn rondreis door zuid Amerika. Was op dat moment toevallig met een vriendin daar, maar alleen had ook makkelijk gekund, er zijn genoeg vrijwilligers waar je snel contact mee hebt.
In costa rica ben ik trouwens ook bij een leuk project geweest: la tortuga feliz. Is aan de kust, je gaat 's nachts op pad om zeeschilpadden eieren te zoeken, voordat stropers ze vinden. Ook een aanrader!
Ik hoop dat je iets leuks vinden!
Groetjes marjolein

Ik heb slechte ervaringen met Inti Wara Yassi. Ze zeggen dat ze de dieren ‘redden’ en klaarmaken om terug te gaan naar de natuur.
Deze organisaties hebben echter geen enkele intentie om de dieren terug te sturen naar de natuur. Ze verdienen namelijk goud geld aan toeristen die daar “vrijwilligerswerk” komen doen (je betaalt 100 euro per week). De dieren zitten vaak in kleine kooitjes. Erg zielig.

Hoihoi allemaal, mijn naam is Suzanne en ik ben momenteel bezig met een onderzoek voor school over het nemen van een tussenjaar en wat men in dit tussenjaar zou willen doen. Dit onderzoek is voornamelijk gericht op middelbare scholieren maar ik vind het ook goed als er mensen die iets buiten deze doelgroep mee doen aan dit onderzoek. Ben jij middelbaar scholier of ben je net klaar met het middelbare zou jij dan voor mij deze enquête in willen vullen? Het duurt maar 5 minuutjes en je zou mij er enorm mee helpen?:slight_smile:

Bedankt! :slight_smile:

Link enquête: Enquête + Vragenlijst + Onderzoek + Panel = thesistools.com