Tja,het sappige…nr 1 sinds jaren
Ben niet zo voor de standaard kerstplaten.
Zijn grijs gedraaid.
Sky radio draait ze alweer een paar weken …
Constant maar weer Wham en Band Aid.
Die van Slade en Jona Lewrie springen wat mij betreft daar toch net uit.
Ook kan ik herineren dat Run DMC er ooit een maakte… Christmass in Hollis.
Ook ben ik niet zo voor de kopieen op het kleine lijstje van kerstplaten die er eigenlijk maar bestaan.
Je ziet altijd dat rond de tweede week van december alle artiesten die op dat moment een beetje populair zijn een kerst c.d uitbrengen.
Kan mij dan niet echt overtuigen dat dit is voor het kerstidee.
Antonie, ik begrijp wat je bedoeld, maar die oudere liedjes hebben tenminste inhoud…en om nou al die dagen de herdertjes lagen bij nachte te horen, daar wordt ik niet vrolijk van. maar idd wat je zegt, iedereen probeert een graantje mee te pikken…en of je nu froger, bzn of jan smit hoort met stille nacht, het blijft stille nacht.
Mariah…antonie;ieder zijn mening,het heeft ook gevoelseffect gedurende komende wekenen,dan is het over na kerst
zag laatst dat josh groban een kerst cd had uitgebracht, noel, en daar ben ik dan wel weer benieuwd naar!!
hoorde laatst trouwens marco en bocelli, met because we believe, nou meteen weer huizenhoog kippevel en de tranen in mn ogen (is wel geen kerstplaat maar toch)
Heb niet een echte favoriet, alleen een vreselijke hekel aan flappie
@toos;ik ook;maar we eten het allemaal wel,vlees van welk pluimage dan ook.
dit nummer koor ik omdat het om een amateur-opname gaat die het kerstgevoel het dichtst benaderderd voor mijn gevoel…
driving home…
denk dat jij net zoveel hekel aan Flappie hebt als ik aan Wham +Band Aid.
Blijven gelukkig nog genoeg goede , passende, kerstplaten over.![]()
Heb ik niet echt… maar gewoon de platen over kerst…en het gevoel de kaarsjes(mn altaar zoals hubbie het noemt)
KERST het mag in huis zo kitch mogelijk…
Alleen de oergedachte erachter… die mis ik nog wel eens om me heen…
Het vrede op aarde ipv vreten op aarde…
Cyn;blijft mooi,he?
Greg Lake maakte onderdeel uit van Emerson,Lake and Palmer;waarvan ik vroeger een groot fan was
Hoewel ie hier aan Sinterklaas wordt opgehangen past deze hier ook wel: Christmas in Arnhem - YouTube
Voor mij is ‘merry christmas everybody’ van Slade nog steeds een van de beste. Nog eentje uit die tijd van Mud.
Marion;denk zelf dat er tegenwoordig geen kerstplaten van bekende groepen meer uitkomen omdat het niet loonend is;vroeger was het een’‘must’'om als bekende artiest een kerstplaat uit te brengen,net zoals met carnaval;er moest een plaat komen van andre van duin of vader abraham.
De tijd gaat verder en niemand zit in deze tijd er meer op te wachten,dus blijven de’‘oldies’'over…en de oudere generatie grijpt daar dus op terug.
Nou, van mij mag dat zo blijven. Heb net even die van Marion terug gezien en echt… good oldies … dat was nog eens muziek.
Heerlijk! Nostalgie!!!
En die van Perry Como he!! Kippevel nog steeds. ![]()
Denk dat je heel dichtbij de waarheid zit Hans met dat "niet loonend"zijn.
Het ging ooit “mis” met Wham en Band Aid.
Op aardige uitsprongen na kun je punt neerzetten bij 1984/85 als tijd dat de achterliggende gedachte van het kerstlied werden overgenomen door commercie lees geld i.p.v de boodschap uit te brengen die voor kerst bedoeld is.
ik vind die good old oldies echt veeel leuker!! wie zit er nu te wachten op een kerst plaat van jan smit of the vengaboys ofzo?? no offence voor hen die dit wel leuk vinden, maar de orginaliteit is soms ver te zoeken…