studie volgen in korea

hee

ik ga dit jaar voor stage van school naar china toe. nu heb ik hier al super veel zin in maar dit heeft mij ook op het idee gebracht om te gaan studeren in het buitenland. mij lijkt korea heel erg leuk. nu vind ik het dus erg moeilijk om hier goede informatie over te vinden.

ik doe nu de opleiding onderwijsassistent op het roc nijmegen en volgend jaar is mijn laatste jaar. is er iemand die hier ervaring mee heeft en mij zou willen vertellen hoe hij/zij dit gedaan heeft?

Als buitenlandse student heb je een D-2-visum nodig. Op de website van de Zuid-Koreaanse ambassade lees je wat je allemaal nodig hebt bij je visumaanvraag.

Binnen negentig dagen na aankomst moet je je melden bij de dichtstbijzijnde immigratiedienst en je daar laten registreren.

Het is mogelijk dat je universiteit dit regelt, als die van jou een bewijs van machtiging krijgt. Daarnaast moet je de Nederlandse ambassade op de hoogte te stellen van je verblijf in Zuid-Korea.

Het huidige onderwijssysteem in Zuid-Korea is gebaseerd op het Amerikaanse onderwijssysteem en is zeer gevarieerd.

Voor meer info kan je altijd eens surfen naar naar deze website

Of je kan altijd ook een berichtje posten in het Zuid-Korea Reisforum hier op wereldwijzer.

Succ6 nog met je toekomstplannen !