Studie in Milaan.. Maar praat geen Italiaans. Wat nu ???

hey allemaal!

Ik wil graag een studie (HBO) in Milaan (of omstreken) gaan volgen maar praat verder geen italiaans. weten jullie misschien of er ook engelstalige scholen zijn?? en hoe ik dit moet aanpakken??

Groetjes Michelle

Waarom wil je zo graag studeren in Milaan als je geen Italiaans praat? Ik zou zelf op zoek gaan naar een plaats waar dan goed in het Engels lesgegeven wordt en dat is over het algemeen niet in Italië…

Omdat ik met mijn vriend spaans praat maar hij daar werkt…

Ah, okee. Ik snap dat je dan daarom daar naartoe zou willen. Maar voor een studie of opleiding moet je betalen en je moet er ook echt zin in hebben. Ik zou goed nadenken over wat je zelf graag wilt bereiken in je leven, wat voor baan je nog heel lang wilt doen en aan de hand daarvan een studiekeuze maken. Kiezen voor een stad of persoon kan altijd nog en lijkt mij niet echt een goede basis…

Nee kies sowieso voor mezelf maar wou graag weten wat de mogelijkheden zijn… In ieder geval bedankt!

Een langdurige taalcursus is niet interessant ? (voordat je begint met school :)) Deze is wel in Sicilië, prima plaats om je voor te bereiden op het Italiaanse leven.

Stulango, Moving Cultures - Marvin van Dongen

Ik denk dat je moet beginnen met een cursus Italiaans.
Naar school in Milaan en daar ook stage gaan lopen of werken.
De enige eis die je aan het werk stelt is veel moeten praten.
Als je deze combinatie een jaar volhoudt, studie en werk spreek je al aardig Italiaans en dan ga je besluiten wat je echt wilt gaan doen.
Als je Spaans al goed is is dat echt een voordeel.
Kijk eens op mijn website www.taalinpraktijk.nl

Via info@taalinpraktijk.nl kun je een brochure aanvragen over studeren en werken in Milaan.

Mvg,

Noud