Studeren In Milaan

Hallo,

Ik studeer nu Italiaanse taal en cultuur, en ik wil heel graag (een deel van) mijn studie in Italie gaan volgen. Het liefst in Milaan.

Nu wil ik graag meer informatie over het suderen in het algemeen, maar ook over een kamer huren, bijbaan vinden en alles wat er verder bij komt kijken.

Weet iemand misschien een goede site voor mij?
Of heeft iemand hier al ervaring mee gehad?

Bedankt!

Groetjes Nienke

hallo Nienkev,

Ik heb Italiaanse taal-, en letterkunde gedaan en heb toendertijd via het Erasmus programma zes maanden op de Università degli Studi gestudeerd. Dit werd allemaal via de universiteit geregeld (UVA). We krgen een kamer in een studentenhuis voor toen nog 200.000 £ per maand. Ik raad je dan ook aan het via de universiteit te rgelen want als je het zelf moet doen vind je nooit betaalbare woonruimte (een hok van 25m2 kost hier zo maar 650 euro ex.) en
Het is mij heel goed bevallen, zelfs zo goed at ik er na mijn afstuderen ben gaan wonen (en ik woon er nog).
Veel plezier.

Cara Nienke,

Deze link kende je w.s. al:

http://www.easymilano.it/index.htm

Hallo allemaal,

Ik ben momenteel aan het afstuderen aan de HEAO in Breda en wil graag mijn studie doorzetten in een buitenlandse internationale stad. Nu lijkt mij Milaan helemaal geweldig!! Wie heeft er daar gestudeerd of heeft iemand een link van een universiteit?

Met vriendelijke Groeten,

Manuel van Engelen