Ik heb een aantal jaar geleden de Bachelor Engelse Taal & Culuur afgerond en heb daarna heel lang gesolliciteerd. Helaas heb ik geen baan gevonden en ben daarom begonnen aan de Master English Language & Culture alleen heb ik er niet zoveel plezier in. Het liefst zou ik in Amerika bij een uitgeverij werken maar zoals de meesten hier weten gaat werk vinden in Amerika moeizaam. Wat een 2e optie is, is een masteropeliding in Amerika volgen. Nu heb ik hier en daar gekeken en een van de voorwaarde voor het studeren in het buitenland is dat je moet kunnen aantonen dat je het financieel aankunt. Dat is niet helemaal zo (ik heb geen vaste baan maar kan hier en daar geld lenen), mijn vraag is daarom: is het mogelijk om tegelijk te werken en te studeren, accepteren ze dat? Ideaal zou natuurlijk een studiebeurs zijn, maar ik ben al 31 en denk dat ik niet in aanmerking kom daarvoor.
Als je een master wilt doen, moet je eerst een school uitkiezen en vervolgens een F-1 visum aanvragen. Van wat ik heb gelezen mag je on-campus baantjes aannemen na het eerste jaar off-campus banen die gerelateerd zijn aan je studie (moet je goedkeuring voor halen).
Is het misschien een idee om je in Nederland in te schrijven voor de master American Studies (bijvoorbeeld in Nijmegen of Groningen), dan kan je ook proberen via de universiteit een stage plek in Amerika te bemachtigen of een studieplek. Een aantal studiegenootjes van mij studeren op deze manier onder andere in California en Kansas, ze hebben daar dan ook kleine campus baantjes (levert niet veel op maar wel een extratje), ze hebben via de universiteit een beurs gekregen en omdat ze hier collegegeld betalen hoeven ze dat in Amerika niet te doen (scheelt heel veel geld). Je kan ook kijken op de website van het Fulbright Center, misschien kan je ook een Fulbright beursproberen te krijgen.
Waarschijnlijk kan je via jouw Engelse Taal en Cultuur Master ook gaan studeren in Amerika, ik zou even een bezoekje brengen aan ofwel je studieadviseur of de Study Abroad Coƶrdinator van jouw opleiding.
Ik had heel graag in Amerika gestudeerd, even weg van alles en omdat het me ontzettend leuk leek maar dat gaat (nu) niet gebeuren. Alles regelen (visa, beurs, geld etc) neemt wel wat tijd in beslag en ik heb nog maar twee maandjes te gaan voor mn master hier. Dus ik heb besloten om me daarop te concentreren en misschien kan ik alsnog later een traineeship in Amerika doen.