Ik heb de kans om volgend jaar in de VS te gaan studeren, hoogst waarschijnlijk wordt het dan Edwardsville (bij Chigago). Maar ik zit te twijfelen tussen de VS en de UK. Nu ben ik benieuwd naar de levensonderhoudkosten om in de VS te studeren (campus, eten en drinken etc). Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
De kosten voor een studie in de VS hangen erg af van type school (publiek/privaat, community college/vierjarig college), type studie, locatie (in grote stad is duurder dan op platteland), of je op of buiten de campus woont etc. Reken op minimaal US$ 20,000 voor een studiejaar en kan bij sommige scholen wel oplopen tot US$ 45,000. Gelukkig kun je bij goede cijfers en hoge scores op de toelatingstesten wel weer in aanmerking komen voor een studiebeurs of zgn. financial aid.
Verder is het zo dat je waarschijnlijk vanaf 1 september a.s. de Nederlandse studiefinanciering kunt meenemen naar de VS. Dit is wel afhankelijk van een aantal voorwaarden, bijv. een kwalitatief goede school. Voor dit laatste heeft het Nuffic een lijst van 50 colleges en universiteiten in de VS opgesteld, die binnenkort op de site van de IB-groep worden gecommuniceerd. Mocht je school van voorkeur daar niet bij staan, dan kun je een individueel verzoek tot meeneming stufi indienen bij de IB-Groep. Hopelijk heb je iets aan deze informatie.