studeren met een work permit??

Hallo,

Ik ga 11 maart naar Canada voor een stage als onderdeel van mijn (universitaire) studie. Omdat het hier om een stage gaat moest ik een werkvergunning aanvragen. Hierover heb ik ge-e-maild met de ambassade.) Dus dat heb ik gedaan, onder het “Youth Mobility Program”. deze vergunning is toegezegd en nu staat er op de brief: “Please note carefully that your work permit does not entitle to pursue any forms of studies in Canada”. De ambassade beweert opnieuw dat ik -zolang het studieonderdeel minder dan 6 maanden duurt, en dat is het geval- daar kan studeren.

Toch voel ik me er niet lekker bij. De emails van de ambassade zijn nogal onpersoonlijk en de informatie op hun site is zo rommelig. Ik zal daar straks maar staan aan de grens… Zijn er hier ervaringsdeskundigen die dit ook al eens hebben gedaan? Daar zou mijn nachtrust behoorlijk op vooruitgaan!

groetjes, Mieke

Hoi Mieke,

Inderdaad…zolang de studies niet langer zijn dan 6 maanden mag je dit doen terwijl je hier bent met die work permit. Je kan daar wat van lezen op hun officiele website: http://cic.gc.ca/english/study/study-who.asp en dan kijken onder “Exceptions”. Dus maak je geen zorgen en doe die cursus.

Ik weet dat Canada Immigration nogal oppervlakkig in hun e-mails. Als je je er echt niet 100% goed bij voelt dan zou ik eens als je in Canada bent de Canada Immigration eens bellen en het navragen. Ik heb zo al regelmatig met hen gebeld en heb altijd goede antwoorden gekregen en vind dit veel beter dan e-mails. Voor contact nummers can je op de volgende website kijken: http://cic.gc.ca/english/contacts/call.asp

Veel succes ermee,
Groetjes uit Vancouver,
Ann :slight_smile:

Hallo,

ik heb een min of meer gelijksoortig probleem,

Ik ga stage doen vanaf september voor max 6 maanden. Het is onbetaald en ik hoef me niet in te schrijven bij de universiteit. Ik kom zeg maar als “onafhankelijke onderzoeker”.
Op de nederlandse website staat dat als je max 6 maanden komt je geen workpermit/studypermit of visum nodig hebt. Alleen moet je een brief hebben van de instelling waar ik ga onderzoeken, een terugticket en voldoende geld.

Maar op de duitse website kom ik er echt niet uit. Is het genoeg nu het op de nederlandse website staat?

Alvast bedankt
Dorien