Studeren In Tenerife (la Laguna)

Hallo,

Ik ga volgend jaar voor 10 maanden studeren aan de universiteit van La Laguna (Tenerife), in het kader van Erasmus.

Kan iemand mij tips geven ivm bvb huisvesting enzovoort (mooie plaatsen in de buurt van La Laguna …). Of iemand reeds geweest in Laguna (voor vakantie, studie, …) ?

Als er ook iemand tips heeft ivm vakantiewerk in de buurt van La Laguna (periode augustus - september 2004), laat iets weten!

Merci!
Peter

Hoi Peter,

Ik ben daar regelmatig geweest en ga daar half juli wonen.
Wat wil je weten ??

Groet
Edy

Hoi Peter!

Wat een geweldige kans krijg jij om in La Laguna te studeren! Al mijn schoonzusjes hebben daar gestudeerd naar alle tevredenheid! Een prachtig en indrukwekkend stadje, maar in de winter zeer koud!

Rare vraag misschien, maar regeld Erasmus geen verblijfplaats cq huisvesting voor je?

En ik weet niet precies naar welk soort werk je op zoek bent, maar de bedrijfjes daar hangen meestal een briefje aan de deur als ze op zoek zijn naar werknemers.

Enfin, ik hoop dat je een geweldige tijd hebt in La Laguna!

Groeten vanuit Zuid-Tenerife, Fleur.

Hey…

Wat leuk dat je in La Laguna gaat studeren. Ik heb daar ook (6 maanden) gestudeerd. Het was echt een te gekke tijd… geniet er maar goed van!!!
Ik ben er samen met een klasgenoot naar toe gegaan (ook erasmus).
Wij (en onze school) wisten niet dat we ons al maanden van te voren moesten inschrijven om een plaats te krijgen op de campus van de universiteit. Wij stonden daar dus met onze koffers…terwijl er geen plaats meer was! Maar achteraf was het maar goed ook…want de campus ligt erg afgelegen en de kamers zijn erg klein en je hebt geen eigen keuken. Wij hebben samen met nog een Engelse Student een appartement in de binnenstad van Santa Cruz gehuurd. Dit is echt een veel mooiere stad dan La Laguna, het is er ook warmer!!(want La Laguna ligt hoger)! en wanneer je in Santa Cruz woont zit je lekker dicht bij PLAYA TERESITAS(echt een geweldig mooi strand)en je zit dichtbij PARQUE MARTINIQUE (stads-zwembad) echt heel erg mooi!

Oh ja…en blijf op Tenerife tijdens de jaarwisseling…ga dan naar Plaza Espana. En het carnaval in februari…echt onvergetelijk!!

Ja zoals je kunt horen…hebben wij niet de boeken maar het strand bestudeerd!!

Hallo terug,

even geleden dat ik dit messageboard heb gecheckt, dankjewel laguna voor de mail!

Ik vertrek binnen 3 weken naar Tenerife (voor een heel jaar in La Laguna te studeren), en kheb reeds een kot gevonden in Santa Cruz! (een mooi en modern appartement - zo lijkt het toch op de foto - niet ver van de binnenstad). Ik kijk er enorm naar uit! Werk daar is niet meer nodig, heb ik ondertss hier in belgië gedaan :slight_smile:

Als iemand tips heeft, laat gerust weten!

Greetz!
Peter

Hallo,

Ik ga eind deze maand voor 5 maand in Tenerife studeren, La Laguna.
Ik las dat jij hier ook hebt gestudeerd. Ik heb nog geen woonruimte, heb je tips hoe ik aan woonruimte kan komen? Wij vertekken namelijk al 28 januari, en we hebben nog niets gevonden. Wij zoeken iets met z’n tweeën.

Je zou me hier heel erg mee helpen.

Groetjes Charlotte

Hallo,

Ik ga eind deze maand voor 5 maand in Tenerife studeren, La Laguna.
Ik las dat jij hier ook hebt gestudeerd. Ik heb nog geen woonruimte, heb je tips hoe ik aan woonruimte kan komen? Wij vertekken namelijk al 28 januari, en we hebben nog niets gevonden. Wij zoeken iets met z’n tweeën.

Je zou me hier heel erg mee helpen.

Groetjes Charlotte