Wonen En Werken In Tenerife

[FONT=Arial][SIZE=7][COLOR=blue]

Hello !
Ik zou heel graag naar Tenerife verhuizen. Zijn er mensen die hotels kennen die personeel zoeken voor de receptie (talenkennis: Frans, Spaans, Engels, Nederlands) of eventueel scholen waar die talen gegeven worden)
Alvast bedankt.

Hola!

Ik ga in april naar tenerife verhuizen… moet alleen alles daar nog voor regelen. Kan iemand me daarmee helpen?
Ik zoek ook nog werk… Maar wil dan pas in mei beginnen.
Maar hier maak ik me niet zo druk over. ik wil toch pas beginnen met zoeken naar werk als ik daar ben.
Alleen alles wat er geregeld moet worden om te emigreren naar Tenerife… Ik kom er maar niet uit.
Ik hoop dat iemand me ermee zou kunnen helpen.

:o Hola!

www.oasis.fm
is een engelse site van een radio station op tenerife. Deze site heeft ook een vacature site.
Misschien is het wat!!
www.niw4u.com (of .nl weet ik even niet meer)
deze site bied ook werk aan op tenerife.

mucho suerte!! :blink:

Hallo allemaal

en speciaal: Hoi Davina,

Misschien een late reactie, maar wat moet je nog regelen voor je emigratie naar Tenerife?

Ik ben een kleine 2 jaar geleden naar Tenerife geemigreerd, dus als ik je ergens mee kan helpen/adviseren…?

Waar ik zelf veel informatie uit gehaald heb is uit dit boek:
" Wonen en werken in Spanje" van P.L.Gillissen van de uitgeverij Guide Lines. (045-5754218/fax:045-5754535)

Voor werk kan je ook een kijkje op deze site nemen, welliswaar is de site op dit moment buiten bereik, maar hopelijk spoedig weer actief:

www.tenerife-nederlandstalig-tijdschrift.com

Zonnige groetjes uit Tenerife, Fleur

Hey fleur,
ik ben 18 jaar en wil in het nieuwe jaar ( wanneer nog niet zeker) naar het buitenland, de canarische eilanden of zuid spanje spreekt me wel aan i.v.m. weer en taal.
ik ben van plan om er een jaar of langer naartoe tegaan.
ik wil er werken, onderdak zoeken + de taal leren.
heb je info voor me waar ik werk kan vinden en wat ik het beste kan doen?
wat de mooiste plaatsjes zijn op tenerife?
wanneer het seizoen is etc.
alvast heel erg bedankt voor je hulp :!:
ciao bob

Hoi Bob!

Leuk dat je plannen hebt om er een jaar tussenuit te gaan!

Wat je volgens mij het beste kan doen, is eerst hier naar toe te komen om je te orienteren. In het toeristengebied is er altijd wel werk te vinden, zeker als je je talen spreekt, maar ik heb geen idee of het toerisme je wel aanspreekt!

In het zuiden van Tenerife (Playa de las Americas en Las Galletas)zitten de meeste toeristen en dus ook de meeste NLers en Belgen, met hun kroegen, restaurants en andere ondernemingen. Loop ze allemaal eens langs en informeer tevens of ze behalve werk ook onderdak voor je hebben! En je ziet meteen waar je terecht komt!

Augustus is hier echt de top maand, maar eigenlijk is het hier het hele jaar door hoogseizoen!

Ik stuur je prive ook even een mail, met de nodige links. Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte en succes met het voorbereiden voor je vertrek!

Groetjes uit Tenerife, Fleur

Hallo allemaal die werk zoeken op Tenerife,

de site waar ik het over had;
http://www.tenerife-nederlandstalig-tijdschrift.com
is weer in werking! Klink op de tab vacatures. De site heeft trouwens meer te bieden, dus is zeker een bezoekje waard voor diegene die richting Tenerife wil gaan in de toekomst!

Groeten, Fleur.

als je besluit via niw4u te werken!!!
let dan goed op!!!
want je betaalt veel geld voor eigelijk nix, ze brengen je alleen in contact met andere organisaties, die geen kosten vragen!!!
in spanje heb je een organisatie animatur, dit is een organisatie voor animatie bij hotels, verdient niet super, maar je hebt de tijd van je leven!! check de contracten goed!!!
btw tenerife is easy om werk te vinden, gewoon beetje goed kijken en beetje spaans spreken helpt ook behoorlijk.

Helloow ,

Ik vertrek namelijk in april , heb al een paar sites bekeken enzo , maar begin wel zenuwachtig te worden om een job daar te vinden …mss iemand nuttige tips voor mij ??

thx
greetzzz

Hoi Davina,
Ik weet niet of je alles al hebt geregeld maar kijk anders even op www.besmat.com daar kunnen ze je wel verder helpen. De beheerster van de site is Nederlands, Engels, Duits en Spaans sprekend

Hoi,

Ik en mijn vriend willen na de zomer ook z.s.m. verhuizen voor 1 jaar naar Tenerife. Omdat wij graag alles vooraf willen regelen zijn we nu druk opzoek naar werk. Onze voorkeur gaat bij beide uit naar de horeca.

Heeft er iemand tips? Op de site van het tijdschrift kan ik niet veel vinden.

Bedankt!

mocht je dit ooit nog lezen, zou je dan contact willen opnemen?!! Ik ben op zoek naar mede lotgenoten van niw4u!!

Wij zijn op zoek naar een barmedewerker in tenerife!
heb je in tressen zie ik graag je cv tegemoet en foto!

kcwwintjens@hotmail.com

groetjes kim

Het bericht waarop je gister hebt gereageerd is geplaatst op 5 augustus 2003…

Hallo,

Wij zijn serieuze plannen aan het maken om te emigreren naar Tenerife , dit omwille van mijn gezondheid . Ik ben invalide , rolstoelgebonden ( heb scootmobiel ) chronisch pijnpatient . Het klimaat hier in Belgie is hels voor mij, zo erg dat ik de wintermaanden zelfs mijn bed niet uit kan van de pijn. Het klimaat in Tenerife maakt voor mij een gigantisch verschil uit … Vandaar onze beslissing . We kennen Belgen die op Tenerife wonen en zouden in de kerstvakantie alvast naar daar gaan om zoveel mogelijk info te zoeken, woonst enz . Mijn man zou er ook werk zoeken .
Nu zijn wij op zoek naar zoveel mogelijk praktische informatie ivm werk vinden ( langs welke kanalen kan dit allemaal ? ) woningen zoeken , hoe zit het met medische voorzieningen ?
Ik ben volledig uitkeringsgerechtigd invalide - wat moet ik doen om mijn uitkering daar te houden ?
Wij zijn volop bezig met Spaans leren, het is de bedoeling dat we ons toch vlot kunnen uitdrukken én de taal begrijpen . Verder is Engels , Frans of Duits geen probleem .
Alle mogelijke tips, info of links zijn heel erg welkom !!!
Het Nederlandstalig tijdschrift op Tenerife ( TNT ) hebben we al gevonden .
Alvast bedankt !
Vriendelijke groeten, Nele