Mijn Man en ik willen gaan emigreren naar Tenerife maar wie weet wat en hoe je dingen moet regelen zoals woning, werk en verzekeringen enz. Wie heeft daar ook gewoont of woont daar nog en kan ons wat tips geven.
Hallo Ilona,
wellicht kunnen wij jullie helpen. Wij wonen namenlijk zelf op Tenerife! gaan jullie voordat jullie de "grote"stap gaan maken nog een keer naar tenerife, leuk om jullie te ontmoeten. B)
beste Ilona,
Wij wonen zelf al 9 jaar op Tenerife en ik heb een website gemaakt waar veel dingen instaan hierover, met nuttige tips. www.tenerife-plaza.com
veel succes, met vriendelijke groeten Nora
hallo,
Wat tof zeg dat er toch nog velen willen emigreren naar Tenerife.Wij zijn ook bezig met die droom te bekijken, willen niet tot op pensioen hier blijven wonen in Belgie.
Zeg, hebben jullie kindjes, wij wel een zoontje van drie. Das eens meer nadenken hoor, maar ja, die uitdaging blijft hangen, das nu al een jaar.
Eind novermber gaan we voor veertien dagen in een app. verblijven. En dan nog eens deftig bekijken en met mensen praten
vele groetjes,
hopelijk een mailtje terug
dag, belgisch gezinnetje van de kust
compi
Beste Compi,
Wij hebben géén kinderen maar ik ken genoeg jonge mensen die hierheen zijn verhuist met kinderen, en ik moet je zeggen dat zijn meestal de makkelijkste dingen. Kinderen passen zich veel sneller aan dan volwassenen. Je meld je aan bij de gemeente waar je gaat wonen en deze kunnen je de scholen aanwijzen. Wat betreft een Spaanse school, deze zijn voor de kinderen vaak het beste omdat ze de taal gelijk oppikken en spelende wijs zul je zien dat ze eerder spaans spreken als jullie!! Heb je de site al bekeken?
groetjes van Nora
Ik las op wereldwijzer dat jullie destijds intentie hadden om naar Tenerife te emigreren.
Is dat ondertussen al gebeurd ? Zo ja, kan je met dat aub laten weten.
We vertrekken namelijk ook over twee jaar naar Tenerife en ik heb heel wat vragen.
Alvast bedankt,
weet je er is een hollands kroegje op playa las americas.
heet mokkum.
hun kunnen je heel veel vertellen er is daar zelfs een plaatselijke maandblad
voor belgen en hollanders