Ik begin me er een beetje over te verbazen wat jij allemaal moet doen en regelen…Ik kon me gewoon via www.ucas.ac.uk aanmelden en mijn gegevens (inc. diploma’s) invullen en hoefde er verder niet meer naar om te kijken, alleen nu wachten op uitslag toelating. Anders moet je je voor de zekerheid je ook maar aanmelden voor een opleiding in NL voor het geval het niet lukt (waar we natuurlijk niet van uit gaan), just to be sure?
Ik zou als ik jou was zeker kijken voor een kamer buiten campus, het kan je een hoop geld schelen! Je krijgt als het goed is wel studiefinanciering voor zelfstandig wonen, iets van 260 euro…Verstandig om eerst naar buiten Londen te verhuizen, Londen is nogal groot en dan kan je altijd kijken of je echt ín Londen wilt gaan wonen…Maar je klinkt ook heel enthousiast over Charley’s opleiding, die is dichtbij centraal Londen…is dat niet ook iets voor je dan?
Wat leuk dat jij ook creatief bezig bent! Voor het portfolio dat ik heb ingeleverd bij de viewing heb ik een aantal afbeeldingen gemaakt die denk ik het best onder grafische vormgeving vallen. Mijn tekenleraar gaf altijd hele vrije opdrachten, eigenlijk gewoon een titel waarbij je dan een werkstuk moest verzinnen.
Het basisjaar dat ik ga doen bestaat wel niet uit verschillende studies, zoals jij dat hebt gekozen. Het is eigenlijk te vergelijken met het eerste jaar bij studies aan veel Nederlandse kunstacademies. Je krijgt gewoon van een stuk of vijf leraren les en na een periode kies je dan een voorlopige richting (hoewel je daar niet per se aan vast zit, hoorde ik. als je bijvoorbeeld bij fotografie zit, zou je ook nog gebruik kunnen maken van de drukpersen en verf etc.)
Ik ben wel echt heel erg blij dat ik uiteindelijk gekozen heb om deze kant op te gaan. Toch wel een hele grote stap om naar Londen te gaan. Ik was eigenlijk vooral bang geworden om afgewezen te worden - het is toch Londen, op dit moment een van de grootste kunstcentra van de wereld, en Camberwell is een gerenomeerde school. Maarja, ik heb het gehaald!
Het is inderdaad een heel geregel en een heel gedoe. Ik snap ook niet dat het bij mij allemaal zo moeilijk is en bij andere scholen er helemaal niks aan de hand is, en je gewoon kan inschrijven en moet wachten op een toelating.
Ik denk dat ik het mezelf gewoon weer lekker moeilijk heb gemaakt.
Het is inderdaad misschien wel een handig idee om me in te schrijven bij een nederlands studie, maar ik denk toch dat ik voor de ‘een jaar werken’ optie ga. Dan maar eventueel een jaar later naar Londen.
Gisteren heb ik een mailtje terug gehad van de school dat zij geen dieren op de campus willen toelaten, dus ik moet nu sowieso op zoek naar een kamer ergens. Het scheelt inderdaad enorm als je een beetje goed zoekt naar een redelijke kamer! (Heb gisteren al een beetje rond gekeken)
Heb jij al een kamer gevonden/op het oog?
Grafische vormgeving, woow! klinkt leuk. Het ideale van tekenen is inderdaad dat je er gewoon een compleet eigen invulling aan kan geven. Het is ook heel leuk om te zien wat andere mensen met ‘dezelfde’ titel doen.
Het is inderdaad super spannend of je wel wordt toegelaten in Londen, net wat je zegt, het is toch Londen. Daar kijkt iedereen toch weer net iets anders tegen dingen aan dan hier in Nederland, plus al het geregel en al het andere wat je ervoor over moet hebben om te verhuizen en te gaan studeren in het buitenland!
Iedereen blijft ook altijd maar vragen waarom je voor een bepaalde studie kiest, best vermoeiend soms.
Wat hoop je te worden wanneer je je studie hebt afgerond?
Ik doe examen met het profiel C&M -het pretpakket!-
en jij?
Wow, wat ik wil worden. Echt nog geen idee! Tot nu toe zag ik mezelf niet echt kunst maken voor de kunst, dus niet in mijn eentje in een atelier en dan een half jaar daar zitten tot je een nieuwe collectie hebt. Maarja, zeg nooit nooit! Ik zat altijd meer te denken aan toegepaste kunst, dus meer als opdracht een ontwerp maken. Dat vond ik ook een van de leukste dingen van de opdrachten die de leraar gaf: je eigen invulling aan een bestaand onderwerp. Achja. Time will tell, toch?
En jij? Heb jij wel een iets duidelijker toekomstbeeld dan ik?
Ik doe eindexamen in N&G. Heb me eigenlijk altijd afgevraagd waarom ik toch niet voor C&M heb gekozen, paste misschien toch net iets beter bij me als je kijkt naar mijn studiekeuze. Maar ik ben nu wel tevreden met mijn keuze. Bovendien, kunst is zo breed, daar kun je eigenlijk alles wel bij invullen, hahaha.
Wat denk je trouwens dat je het meest gaat missen aan Nederland (op natuurlijk vrienden en familie na)
Ach het maakt toch helemaal niet uit dat je nog niet zeker weet wat je wilt gaan doen! Der zijn mensen van 40 die het nog niet eens weten! (Dat vertelde mijn decaan mij twee jaar geleden teminste, ik wist het ook echt niet en dus heb ik er maar 2 jaar vwo achteraan geknalt). Wat het ook wordt, het wordt iets wat je in ieder geval met plezier zal doen (Gezien hoe enthousiast je over de opleiding praat), in tegenstelling tot mensen die alleen maar bedrijfseconomie gaan studeren omdat ze daarna 3x per jaar op vakantie kunnen.
Mijn toekomstbeeld is voornamelijk heeeél breed.
Ik wil journalistiek gaan studeren, omdat het me super leuk lijkt om voor een tijdschrift ofzo te werken. Maar aan de andere kant lijkt het me ook heel leuk om iets met media te doen of -schrik niet- videoclips te regiseren. Ook ben ik super fan van reizen, dus daar kan je natuurlijk ook heel veel kanten me op. Mijn toekomstbeeld is dus voornamelijkj heel breed, de ene dag ben ik er heilig van overtuigd dat ik over 10 jaar alleen op mijn zolderkamer een hoofdstuk van een boek aan het typen ben, de andere dag weet ik zeker dat ik een interview ga afnemen met Obama en weer een dag later zie ik het helemaal voor me dat ik op Hawaii Amerikaanse touristen surfles geef. hihi. Met andere woorden, ik weet het ook nog niet 100% zeker.
Ik denk dat ik mijn paard het meest ga missen als ik in Engeland ben, haha. En het paardrijden langs de Lek in de zomer als het mooi weer is. Maar dat is natuurlijk wel een beetje vanzelfsprekend, net als dat je familie en vrienden gaat missen.
Verder ga ik denk ik de toch wel typisch nederlandse dingen missen, koninginnedag, carnaval en natuurlijk de extra vrije dag met Pasen, Pinksteren en Kerst. hihi.
Wat ga jij het meeste missen?
Een jaar werken is natuurlijk ook een goede optie maar laten we maar gewoon hopen dat je wordt toegelaten! Echt jammer dat ze geen dieren op de campus toelaten, maar misschien ben je er wel beter mee af… Ik heb nog geen kamer gevonden en ook niets op het oog. Ik hoop iets te vinden in de regio, noord of noordwest of noordoost. Maar met de kamers die aangeboden worden is het eigenlijk zo dat je meteen of in die week in kan/moet trekken en dat kan ik nog niet (en dat wordt heel duur dan). Dus…ik ga in augustus naar Londen, dan reageren op adds en meteen kijken naar de plek en als ik een goede kamer heb gevonden neem ik hem meteen. Ik betaal dan wel een of twee maanden zelf, maar ik heb dat liever dan dat ik nergens terecht kan xD…
Ga jij trouwens met een beurs of alleen op studiefinanciering? Ga je daar werk zoeken?
Het is een heel gedoe met die kamers. Wel een slim idee van je om een kamer dan gelijk daar te nemen als je er eenmaal bent (natuurlijk kan het bijna ook niet anders, maar toch!!)
Ik ga er waarschijnlijk alleen op studiefinanciering naartoe. Ik heb wel geprobeerd een beur ste krijgen, maar het wilde allemaal niet echt lukken. Ik heb me nu ook ingeschreven voor een beurs vanuit de University of Hertfordshire. Is het jou wel gelukt om een beurs te krijgen? Zo ja, hoe dan?
Ik ben zeker van plan om daar een baantje te gaan zoeken. Stiekem hoop ik dat er mensen nodig zijn in London Zoo. haha.
Ga jij naast je studie een baan proberen te zoeken?
Ja, dat leek mij de best optie…vooral aangezien ik de kamer wil zien (is echt aan te raden) voordat ik iets betaal of teken ofzo… Hoe wilde jij het gaan aanpakken dan?
Ik ga er ook alleen op studiefinanciering heen, maar voor mij is het iets moeilijker…ik heb natuurlijk al twee jaar studiefinanciering gehad, dus ik weet niet zeker of ik als ik weer overnieuw begin met een andere studie ik dan weer 4 jaar krijg (aangezien ik wel omhoog ga qua niveau elke keer), of dat ik nog maar 2 jaar krijg…Ben nog wel aan het zoeken naar een eventuele beurs. Ik kom helaas niet in aanmerking voor algemene beurzen, dus ik ben nu aan het zoeken naar wat kleinere organizaties.
Hahaha, lijkt me cool hoor, Londen Zoo ^^. Ik werk op dit moment voor het bedrijf van mijn vader als junior consultant (ik bouw e-learning programma’s) en ik hoop eigenlijk dat ik dit werk mee kan nemen naar Londen. Ik kan niet echt werk doen zoals vakken vullen ofzo (heb ik gedaan eerst), maar ik heb echt een uitdaging nodig en wil en moet nieuwe dingen leren wil het interessant blijven voor mij (ik draai anders echt bijna door)…Ik had tijdens mijn laatste schooljaar op de HAVO 2 banan naast school, die baan als vakkenvuller en deed er toen de baan die ik nu nog heb nog bij. Alleen tijdens mijn eindexamens dacht ik van, wordt nu misschien een beetje veel dus laat ik maar ontslag nemen bij de supermarkt :P…Heb jij nu een baan of een gehad?
Hello hello!
Sorry dat mijn antwoord zo lang op zich liet wachten, maar ik heb examens gehad tot 31 mei en heb daarna een weekje heerlijk niks gedaan.:zon02: Geen computer voor mij dus!
Ik wilde gewoon op internet via de markt opzoeken wat voor kamers er allemaal te huur zijn, en dan een afspraak proberen te maken om langs te komen, zodat ik een boel kamers kan gaan bekijken in korte tijd en daaruit de beste kan uitkiezen.
Bovendien, denk ik dat ik pas in Januari ga. Gezien ik nu natuurlijk anders bijna geen tijd meer heb om een IELTS te maken, een kamer te zoeken etc etc.
Het is voor ons nu nog maar afwachten of we uberhaupt nog wel onze studiefinanciering kunnen krijgen, gezien VVD het wil afschaffen en PVDA het toch wil behouden.
Ach, only time can tell, right?
Maar goed, als ik jou was zou ik gewoon een verzoek indienen voor een verlenging van je studiefinanciering. Niet geschoten is altijd mis toch! en anders even op de site kijken of bellen/mailen. Dat wil ook nog wel eens voor duidelijkheid zorgen.
Maar ik geloof dat je tot je 34-ste studiefinanciering kan krijgen, zolang je idd maar steeds een niveau hoger gaat studeren oid. zeker de moeite waard om het uit te zoeken en na te trekken dus!
Ik vind wel dat er maar heel weinig beurzen worden verstrekt door nederland voor studenten om naar het buitenland te gaan! Tot nu toe heb ik alleen maar beurzen gevonden voor 3 maanden als je friese operazangeres bent.
Het zou ideaal zijn als je je baan als junior consultant mee zou kunnen nemen naar London!
Momenteel werk ik alleen in het weekend, met oog op school enzo (elke dag pas om 5 uur thuis. Haat aan de kut roosters) maar ik ben aan het zoeken naar een baan (of desnoods 2 van ieder 3 dagen) omdat ik waarschijnlijk pas in januari naar Engeland ga.
Helaas nog niet echt iets kunnen vinden, omdat ik natuurlijk alleen maar een diploma heb (ook nog niet eens trouwens, die krijg ik pas op 1 juli) maar goed, eignelijk heb je dus nog helemaal niks, behalve grote blauwe ogen… wat meestal niet de doorslaggevende reden is om je een baan aan te bieden:P
Ik ga ook vanaf september een semester studeren in londen aan de university of east… het lijkt me leuk om vast wat mensen te kennen… Ik ben Florian de jong… 22 jaar oud en laatste jaars op hbo management economie en recht. Ik ga international business studeren …
Hebben jullie al een kamer of wat?? ik ben in ieder geval hard op zoek.
Nog een Nederlandse student in London, wat gezellig!
Ik heb nog geen kamer gevonden, maar dan, ik ga pas in Januari naar Noord London/Hatfield (net waar ik een kamer kan vinden)
Ik ben ook al hard op zoek. Heb je al wat op het oog?
Trouwens, zoek jij op internet naar een kamer? En zo ja, welke site gebruik je daarvoor? Ik heb op Roombuddies en op Findaproperty nog niet echt iets vinden wat ik heel erg leuk vind.
ja ik vertrek eind september al… dus ik loop je dan inderdaad mis want in januari ga ik afstuderen en ik weet nog niet waar dat is… wellicht ook wel in londen maar dat hangt natuurlijk van het bedrijf af…
de site www.gumtree.com schijnt goed te zijn. ik moet zelf nog een kamer vinden. maar dit is niet heel erg moeilijk ik ben van de zomer al 3,5 week na londen geweest en dat was zo geregeld.
Jammer dat je een andere tijd gaat… wel heel veel succes met vinden van een kamer etc…
Bedankt voor de site, ik ga der vandaag of morgen eens goed zoeken voor een kamer.
in welk deel van London zit jij?
Mijn oorspronkelijke plan was om zo veel mogelijk leuke kamers op internet uit te zoeken en dan 2 weken naar London/hatfield te gaan om ze te bekijken en eventueel daar zelf verder te kijken.
Jij ook veel succes met het vinden van een kamer en met je studie natuurlijk!
Wat gezellig dat je naar Londen komt :). Ga je maar voor 1 semester?
Ik heb als het goed is nu iets gevonden. Als je nog iets zoekt kan je kijken op gumtree.com, maar let wel op want bij die site zijn er veel oplichters. Spare-room.co.uk is “veiliger” en je kan specifieker zoeken wat betrefd criteria.
Als je verder vragen hebt mag je ze gewoon stellen :).
Ja ik ga voor 1 semester… daarna ga ik afstuderen… al bevalt het goed in Londen ga ik in Londen afstuderen dus zit ik daar voor een jaar… maar voorlopig eerst één semester.
Waar ga je wonen in Londen? Ik ben deze zomer 3,5 week geweest en heb toen in londen east gewoon… was heel ideaal en dicht bij het centrum (15 min met nachtbus en ong 20 min met metro) en ook wat goedkoper …dus ik wil daar weer wonen… Heb je al definitief een kamer? Het lijkt me leuk om samen met een Nederlander een kamer te hebben? Whatever ik ken je natuurlijk helemaal niet:P je kan me ff opzoeken op hyves: florian de Jong… of op facebook… dan heb je meer in beeld tegen wie je zit te schijven (haha)… maar ik vind het wel leuk om in ieder geval vast wat contacten te hebben want ik vertrek natuurlijk wel naar een ander land:P
Ik zit op het moment in m’n eerste jaar Toegepaste Psychologie en hoop mijn propedeuse dit jaar te halen. Daarmee wil ik graag doorstromen naar de universiteit en wil graag in Londen studeren. Heb je enig idee of het ook mogelijk is om met een Propedeuse TP meteen door te stromen naar een universiteit in Londen zonder eerst naar een Nederlandse universiteit te hoeven? Zo niet, weet je dan misschien een website die me verder kan helpen?
Ja het is mogelijk om met je propedeuse meteen door te gaan naar de universiteit in Londen. Ik heb zelf geen propedeuse gehaald op de universiteit in NL en ben gewoon geaccepteerd in Londen op basis van mijn HBO propedeuse. Het kan zijn dat sommige universiteiten wat strenger zijn (meer inschrijvingen, hogere eisen), dus dat zou ik bij de toelatingseisen van de opleiding bij de universiteit waar je heen wilt even nakijken ;).