Hallo,
Ik vroeg me af of iemand wist hoe het zit als je in japan wilt studeren.
Ik zelf kom net van het VMBO af en ik vroeg me af of ik dan in Japan verder kan studeren.
Ik wil sowieso informatie over het studeren in Japan,
Alvast bedankt,
Y
Hallo,
Ik vroeg me af of iemand wist hoe het zit als je in japan wilt studeren.
Ik zelf kom net van het VMBO af en ik vroeg me af of ik dan in Japan verder kan studeren.
Ik wil sowieso informatie over het studeren in Japan,
Alvast bedankt,
Y
Hier kan je veel te weten komen over studeren in Japan: Living in Japan
Hoi Y
Leuk om te horen dat er nog iemand naar Japan wil om te studeren. Zelf ben ik hier ook al lang mee bezig en ik heb dus al alles wat er te vinden is nageplozen. Als alles goed gaat vertrek ik zelf in april 2009 naar Japan.
Om te studeren in Japan moet je Japans spreken, Japan heeft niet zoals wij engelstalige opleidingen (alleen voor Universitaire master studenen). Je moet er ook rekening mee houden dat je om in Japan te mogen studeren, een contactpersoon in contact moet hebben, of zelf in Japan aanwezig moet zijn op het moment van inschrijving en de toelatings procedure. Zelf heb ik geen scholen gevonden die hiervanaf wijken.
Houd er ook rekening mee dat je dus 2 jaar verliest. Eerst een jaar omdat het schooljaar daar pas begint in april (je bent te laat om je nog in te kunnen schrijven voor het oktober semester) daarna een jaar om de taal te leren. Door een cursus hier te nemen zal je het Japans niet voldoende beheersen om daar een voledige opleiding te kunnen volgen. Je zal je in moeten schrijven bij een taalcentrum. Let er wel op dat je een erkent taalcentrum neemt dat voor de cursus al een “studenten visa” kan aanvragen.
Ik weet verder niet hoe het zit met de vervolgopleidingen. Zelf voldoe ik aan de eisen om een universiteit te volgen, maar ik weet niet hoe dat voor jou zit. De meeste universiteiten eisen dat iemand uit het buitenland 12 jaar school gevolgd heeft, daarnaast krijg je een toelatings examen. Natuurlijk kan je in Japan nog andere dingen doen dan Universiteit, maar dat heb ik verder niet uitgezocht.
Houd er rekening mee dat de comminucatie met japan moeilijk verloopt. Ik heb heel erg vreemde antwoorden gekregen van de contactpersonen voor “foreign prospective students” van Universiteiten. Je zou toch denken dat ze daar wel een beetje uit hun engels zouden moeten komen maar dat valt dus tegen. Dat is ook de reden waarom je een japans sprekende contactpersoon moet hebben.
Voor de beurs die sommige sites noemen (Monbukagakusho) kunnen mensen uit Nederland zich helaas niet inschrijven.
Heel veel succes, en misschien kom ik je wel tegen in Japan
Misschien heb je nog iets aan de volgende sites:
http://www.studyjapan.go.jp/en/
Heel erg bedankt ik zal kijken wat ik kan doen