WIe heeft hier ervaring mee? En weet misschien iemand iets over een goede universiteit daar? Want heb al wat over sorbonne in parijs gehoord, maar dat schijnt toch niet zo’n hele goede kwaliteit te hebben. Dan heb je de grande ecoles maar daar moet je toch al eerst een aantal jaar voor gestudeert hebben ( bachelor), of kun je daar ook heen met een vwo diploma?
Maar dat zijn vaak toch erg dure opleidingen, en ik wil juist niet op echt zo’n specifieke opleiding zitten, met een klein aantal mensen, maar echt op een universiteit maar wel met goede kwaliteit, want dat staat bij mij voorop, eerst kwaliteit dan de leukigheid.
Heb al 1 en ander op internet opgezocht, maar echt veel wijzer werd ik niet, ook qua opleidingen heb ik wel het 1 en ander gevonden, maar sommige dingen in het frans begrijp ik nog niet helemaal dus echt veel wijzer wordt ik daar niet van.
Zelf denk ik aan de opleiding international business ( vreemde taal in tweede jaar erbij) en je hebt dan nog allemaal verschillende toevoegingen.
Een aantal fransen van vakantie volgden, of gingen een businesschool volgen en daarna bijv een mba, zij zeiden toen, ooh je gaat dus hetzelfde doen als ik. Maar die businesschool, is dat vergelijkbaar met universiteit of hoger…?
Dat soort dingen wil ik dus weten, welke universiteiten staan in frankrijk als prestigieus bekend( en dus goede kwaleit) en moet je nou voor een businesschool, grande ecole( zal wel onhaalbaar zijn) of gewoon een universiteit kiezen, want op de kwaliteit van deze drie dingen heb ik natuurlijk helemaal geen kijk, en ik wil natuurlijk wel kwaliteitsvol onderwijs en een goed diploma waarmee ik aan de bak kom overal waar ik maar wil ( niet dat ik straks op een laag niveau zit ofzo)
Ik wil het liefst meteen na mijn vwo examen weg, dus niet eerst ingeschreven staan bij een nederlandse instelling ( ze zijn ermee bezig studiefinanciering mee te kunnen nemen, dus hoop dat dit doorgaat)
Dus studenten, inwoners van frankrijk, help mij!!!