Ik zou graag informatie willen hebben over studeren in Chili. Mijn ouders zijn namelijk van Chileense afkomst en die willen over 2 jaar gaan wonen in Chili. Ik heb zelf dubbele nationaliteit, en ik ga in Maart naar Chili toe. Daar wil ik gaan kijken waar ik op een HBO(Hogere school) kan studeren. Nu is mijn vraag; als ik in Chili ben kan ik dan Studiefinanciering krijgen van uit Nederland als ik een studie/opleiding volg in Chili? En hoe moet ik dit gaan regelen? En is het mogelijk om als buitenlander in een Universiteit te komen van chili?
Hee, ik ben al een tijd in Chili, maar ik heb dezelfde vraag. Heb je inmiddels al antwoord gevonden of je studiefinanciering kan krijgen voor een studie in Chili? Ik hoor het graag! groetjes, Myrthe
Hi Polian en Myrthe, ook ik wil gaan studeren in chili en ik vroeg me af of jullie ondertussen al weten hoe het zit met stufi? Ik hoop heel graag iets van jullie te horen want met DUO contacteren schiet ik nog niet zo heel veel op… Saskia
Hallo allemaal,
Ik wil heb ook de zelfde vraag over hoe het zit met studeren in Chili. Ik zou graag bij PUC willen studeren. Ik vraag mij alleen af of ik een spaanse toets moe maken ofzo, ook vraag ik mij inderdaad af hoe het zit met studie financiering. Heeft een van jullie al meer informatie?
Ik neem aan dat als je aan een Chileense universiteit wil studeren je eerst de PSU examens moet afleggen. Op basis hiervan worden studenten aangenomen. Volgens mij zijn de PSU examens elk jaar in december.