studeren in BRASIL!

Hi allemaal :slight_smile: ,

Ik ben een 20 jarige meid uit rotterdam.
Ik zit op dit moment in mijn laatste jaar van het mbo opleiding spw4.

Ik wil graag HBO in brazilie beginnen. Alleen ik weet niet hoe ik dit moet aanpakken. Dus zijn er andere ervarende reageer.

groetjes.

Hallo,

Ik weet wel wat meer te vertellen over de verschillende systemen in braziliĆ«, maar ik kom uit Belgie en ben niet zo op de hoogte van de betekenissen van HBO en mbo opleiding spw4… Kan je eens nader verklaren wat je reeds gedaan hebt en wat je wil doen in brazilie? Misschien kan ik je info geven.

AbraƧos,
Patrick

Hi,
thx voor je reactie.

Ik heb dus na de basisschool van 8 jaar de brugklas gedaan van 4 jaar lang en mijn vmbo diploma ervan gehaald. Na het vmbo ben ik naar de MBO (middelbare beroeps Opleiding) gedaan een opleiding van 3 jaar niveau 4.

De opleiding spw4 dat is sociaal pedagogische werker, dat wilt zeggen dat ik later met mensen ga werken in de welzijn, als woonbeleider of activiteiten begeleider dat kan allemaal, maar ik wil specifiek met jongeren of kinderen werken.

Maar aangezien dit jaar mijn laatste jaar zal worden wil ik verder studeren op het hbo (Hogere beroepsopleiding) na het HBO kan ik pas Universiteit doen.

Maar mijn doel is dus om in brasilie het HBO te gaan doen en de opleiding Psychologie of Pedagogiek.

Ik heb ook info gezocht op internet voor gastgezinnen enz, maar dat is om te beginnen erg duur en zoveel geld heb ik niet en ik ben er te oud voor het gaat meestal tot 17 en ik ben dan weer te oud daarvoor.

En het lijkt me dus ook leuk om vrijwilligerswerk daar te gaan doen. Maargoed het gaat me nu op de studie eerst.

Hoop dat je het beetje begirjpt allemaal.
en dat je me beetje verder kan helpen.

groetjes,

Is het ook mogelijk om Portugees te leren in Brazilie?

ja tuurlijk is dat mogelijk (ik ga dat misschien doen ) :teeth: