Studeren in Barcelona

Halo, ik wil graag volgend jaar studeren in Barcelona maar ik twijfel nog in verband met het catalaans.
Is er iemand die in Barcelona gestudeerd heeft en mij hier iets over kan zeggen?

bedankt

Hoi!
Als je in Barcelona gaat studeren kun je zowel Spaans als Catalaans leren op de universiteit. In Barcelona kun je verder erg goed met Engels terecht, dus dat is handig voor het begin. Misschien kun je voordat je naar Barcelona vertrekt een beginnerscursusje ergens volgen? Zodat je niet helemaal blanco aankomt?

Barcelona is super, vrienden van mij hebben er gestudeerd en het was echt top (ik ging er natuurlijk graag even op bezoek). Zij hadden een studentenwoning in een flat in Badelona (aan het einde van de paarse metrolijn als ik het me goed herinner), maar als ik jou was zou ik een studentenwoning dichter bij het centrum zoeken, is toch net wat leuker. Als je je inschrijft bij de universiteit kunnen ze je verder helpen, maar je kunt via internet ook een beetje speuren natuurlijk.

Op mijn website heb ik het een en ander over Barcelona gezet. Misschien heb je er wat aan. Ook op BCN vind je veel info.
Succes!

ok,

heel hard bedankt