Opties voor Engelstalige studies in BCN zijn gering. Er wordt over het algemeen wel een woordje Engels gesproken! Je zou onze website eens kunnen bekijken over studeren in BCN. Kijk op www.barcelona-home.com en klik op de link studeren wie weet zit er iets voor je tussen,
De site ben ik nu kwijt, maar ik heb via de EU een tijd geleden iets gevonden met allerlei verslagen van studenten die op een universiteit in Europa, in een ander land dan waar ze vandaan kwamen, hebben gestudeerd. Zelf wil ik ook naar Barcelona, dus die heb ik dan ook allemaal gelezen. Wat vooral opviel was dat ze echt allemaal zeiden dat je heel erg aan je lot wordt overgelaten, het moeilijk is om in contact te komen met studenten die echt uit Barcelona komen en dat alles in het Catalaans is. Engelstalige studies zijn er geloof ik amper of misschien wel niet, Spaanstalige studies zijn ook heel erg in de minderheid.
Spaanstalige studies zijn er wel voldoende, maar over het algemeen heb je gelijk wat betreft Engelstalige studies! Met mensen die echt uit Barcelona komen kun je wel makkelijk in contact komen, over het algemeen zijn ze zeer open! Ik heb zelf ook een paar dagen rondgelopen daar op de universiteit voor een onderzoekje vanuit mijn werk, heb er veel gelachen en gepraat! Merkte dat je je daar wel kunt redden met Engels, in tegenstelling tot op de straat!