Studeren en wonen

Hallo allemaal,

2 jaar geleden ontmoette ik op het internet toevallig een meisje uit Amerika, we werden verliefd en en kregen verkering. Na een jaar haar alleen maar te kunnen zien via Skype, had ik er genoeg van en heb ik 2 maanden zomervakantie hard gewerkt, om haar in de herfstvakantie 9 dagen te kunnen bezoeken. Het was een succes, we houden van elkaar, we dromen beiden ervan om te trouwen, samen te wonen, enz.

Het plan: Het beste leek ons om beiden het middelbaar af te maken, zodat ik vervolgens verder kan studeren in Amerika, en daar voor altijd te wonen. Het leek ons een goed idee om samen een appartement te huren, waarbij we beiden deeltijds werken om de huur te betalen. Er is mij verteld dat je in de meeste gevallen een greencard nodig hebt om te werken, en samen te wonen. Daar hebben we uiteraard aan gedacht - we willen heel graag trouwen. Een alternatief was dat zij bij haar ouders blijft wonen, en ik in een gastgezin ga OF indien het gaat voor haar ouders, zou ik daar mogen verblijven, maar dat is nog helemaal niet zeker en moet nog worden gevraagd. Ik zit nu met een miljoen vragen: Hoe krijg ik schoolbeurzen in Amerika? Moet ik persé via een organisatie naar Amerika om daar te studeren? Maar het belangrijkste: Hoe kan ik onze droom waar maken? Hoe kan ik daar gaan studeren om vervolgens daar te wonen? Ook al wonen we niet samen voor de eerste paar jaar, we willen gewoon heel graag in de buurt zijn, i.p.v. een oceaan over te moeten steken en elkaar maar te kunnen zien voor 1x per jaar. Als jullie alternatieven hebben voor mijn plan, laat het gerust weten!

Extra informatie: Ik ben 17 jaar oud, mijn verjaardag is in de zomervakantie, in augustus. Ik ben een belg en zit in mijn laatste jaar van het middelbaar. Mijn ouders niet zijn rijk, maar we zijn bereid om goed te sparen, en ik ben bereid om hard te werken. Zij zit ook in haar laatste jaar, is 17 en verjaard in februari.

Ik weet dat vele zullen denken “Je bent nog maar 17, je weet niet wat je wilt”, enz. enz. Maar a.u.b., ik vraag niet om jullie mening wat jullie hierover vinden, ik vraag enkel om jullie hulp want deze heb ik echt, heel erg nodig. Als iemand mij en mijn vriendin kan helpen, laat mij meer weten. Ik hoef geen antwoorden als “Dat is heel duur, laat gewoon zijn” enz. Ik ben mij ervan bewust dat het duur kan zijn, daarmee probeer ik de beste manier te zoeken.

Voor degene die mij kan helpen, ik zal je eeuwig dankbaar zijn en nooit vergeten.
Alvast bedankt.