Studeren en reizen combineren - wat te doen met overbodige koffer?

Op 2 januari 2016 vertrek ik voor 4,5 maanden richting Hong Kong om daar aan de CityUniversity of HK te studeren. Na deze 4,5 maanden wil ik 3 maanden reizen door (in ieder geval) Thailand en Indonesië. Dit is de studenten combiticket die ik hoogstwaarschijnlijk zal aanschaffen via Kilroy: AMS - HK - Bangkok // Bali - HK - AMS. // is dus nog zelf in te vullen met het backpacken en sowieso een vlucht van Thailand naar Sumatra. Rond 17 augustus zal ik vanuit Bali richting HK en dan Amsterdam vliegen.

Aangezien ik eerst ga studeren, heb ik naast mijn licht bepakte backpack ook een koffer nodig met onder andere mijn laptop en wat extra kleren/schoenen zoals een paar hakken en een galajurkje die vanaf mei totaal overbodig zullen zijn. Die koffer moet dus terug naar Nederland. Het liefst ook met laptop, ik durf mijn Macbook Air niet mee te nemen tijdens het backpacken.
Kan ik dit op een of andere manier veilig versturen, verzekerd uiteraard? Een andere optie waar ik zelf aan dacht was een storage. Maar omdat HK op de terugweg alleen maar een tussenstop is van 3 uur zie ik niet echt een mogelijkheid om mijn koffer dan weer op te halen uit een storage unit, mijn vlucht wil ik uiteraard niet missen en bovendien weet ik niet of ik wel het vliegveld af mag. Op het vliegveld bieden ze volgens mij ook luggage storage aan, maar ik zag iets over een maximum van 30 dagen en bovendien lag dit tarief erg hoog (uur of dagtarief, geen maand oid).

Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft en mij kan helpen!