Vanaf 1 november (2014) ga ik werken voor SKOA in Aruba. Ik heb er super veel zin in en heb bijna alles geregeld. Het enige waar ik mee zit is een verblijfplaats. Nu heb ik op dit forum gesnuffeld en heb ik vaak deze vraag voorbij zien komen. Ik heb een kennis die nu in Aruba werkt en hij zoekt al het een en ander uit voor me. Ik zoek iets in Noord (heb gehoord dat je hier het beste kunt zitten). Nu kwam hij met het goedkoopste Blue village. Toch vind ik dit best prijzig (ongeveer 525 euro incl.) Of is dit voor Aruba juist goedkoop? Ik ben maar alleen en heb eigenlijk niet zoveel ruimte nodig. Ik vind het ook niet erg om een keuken/badkamer te delen.
Ik heb zelf 3 maanden in Suriname gezeten voor stage. Ik heb een studentenkamer gehad en het huis gedeeld met leuke huisgenoten. Dit zoek ik ook in Aruba maar ik hoorde van mijn kennis dat hij helemaal geen studentenhuizen kent in Aruba. Weten jullie toevallig iemand die kamers verhuurd in een leuk studentenhuis?
Of is er toevallig iemand die ook opzoek is naar een verblijfplaats en interesse heeft om iets te delen.
idd heeft Aruba geen studentenhuizen zoals je in Nederland en vele andere landen wel kent.
525 voor blue village lijkt mij veel te duur. Ben je niet in de war met $
Een eenpersoons kamer bij bv sunshine of blue village moet onder de 1000 florin zitten (1$ = 1,75 florin)
als je iets ruimer wilt bv happy days (kamer/keuken met separate slaapkamer en badkamer met zwembad voor minimaal 3 mnd zal ongeveer 1200 florin p/m zijn.
Dat lijkt mij ook vrij prijzig inderdaad! Kijk ook eens bij Perle d’or. daar heb ik met stage gezeten en de eerste paar maanden toen ik na stage terug ben gekomen. Volgens mij betaalde ik iets van 700 florin zou dat kunnen?
Ik zit zelf nu op Perle, en het is wel een van de goedkopere alternatieven. Je bent ongeveer 410,- euro per maand kwijt aangezien je ook voorschot betaald voor electriciteit en water. Als je per maand minder verbruikt dan het voorschot, krijg je uiteraard achteraf geld terug. Verwacht niet teveel luxe, en alles behalve goede wifi, maar het is een prima locatie om een paar maanden te verblijven. Bovendien is het handig voor wanneer je alleen gaat, je leert makkelijk mensen kennen.