Stroom in mexico

Hoi Hoi,Nogmaals een vraag, maar nu over stroom in mexico. Ik heb begrepen dat in mexico 110V met amerikaanse stopcontacten gebruikt wordt.Heb je aan een wereldstekker voldoende zonder een omvormer, omdat onze apparaten werken op 220-230V?Groetjes,Dries

In mexico is het 110V 60Hz in nederland is het 50Hz dus alles met een motortje oppassen dus. Om de nederlandse steker te kunnen gebruiken kan je er een verloop op zetten inderdaad. Vele laders voor foto toestellen, camera’s telefoons kunnen deze spanning en frequentie gewoon aan even lezen op de adapter en je weet het. De oplaadtijd duurd gewoon iets langer.

Ga 13 augustus op huwelijksreis naar Mexico, alleen vraag ik me af welke verloopstekker ik nodig heb om daar stroom te kunnen gebruiken voor de oplader van foto/film camera. Iemand toevallig een plaatje?

http://www.heuvelachtig.nl/fotos/fotodir/log/20030911-2063.jpg

Dank je wel.

Zo’n stekker heb ik thuis nog liggen!

Ik ga in het voorjaar naar Playa del Carmen.
Heeft het zin om een haardroger oid mee te nemen?
Of kan ik die beter thuislaten?

:slight_smile: nu is het toch het voorjaar ??? :slight_smile: maar nee dit heeft geen nut aangezien wij hier 60Hz hebben en niet 50 Hz dus je motortje van je fohn zal stuk gaan.
Maar een hoop betere hotels hebben standaard een fohn in de badkamer hangen.

Ik ben ook al aan het aftellen :zon: (voorjaar is net begonnen :wink: )
Bedankt voor je reaktie…ik hoop dat ik een goed hotel geboekt heb.

ik kan hier in Guanajuato zelfs 50HZ 220 scoren

Die 220 is hier ook geen probleem alleen zou ik wel willen weten hoe jij in Mexico aan die 50Hz komt zonder gebruik te maken van een aggregaat.

Groeten,
Patrick

mijn huisbaas heeft hiernaast eenofandere stoppen kast zitten en d,r komt gewoon 50 hz 220 uit, maar ik zal het voor de zekerheid morgen nog even voor je checken!

Bijna of eigenlijk niet mogelijk aangezien geheel mexico voorzien is van 60 Hz of er moet een aggregaat staan dan zou het mogelijk kunnen zijn.
220 volt is normaal te krijgen alleen 3 fases wordt alweer wat moeilijker tenminste hier in de omgeving.
220 volt wordt veel gebruikt voor de airco’s alhoewel deze ook in 115V verkrijgbaar zijn maar ja hoe hoger de voltage hoe minder de amperage.