Ecuador: Wereldstekker met converter?

Hoi,

Over 3 weken gaan we rondreizen door Ecuador. Ter voorbereiding zijn we bij Bevers Zwerfsport geweest en hebben daar gevraagd hoe het zit met elektra in Ecuador. Daar wisten ze ons niet te vertellen wat we precies nodig hebben. Ik kan wel allerlei info op internet vinden over het voltage (110V) en de 2 platte pluggen stekkers, maar ik kan niet vinden wat we nodig hebben: Alleen een reisstekker (dus zonder stroomomvormer) of een stekker die zowel geschikt is voor het stopcontact in Ecuador maar ook de stroom omvormt? En in dat laatste geval: waar kunnen we zoiets vinden?

Graag jullie advies!
Dankjewel alvast

Ik had er gewoon eentje uit het jaar nul en die werkte perfect. Dus niks converter ofzo, gewoon 2 dunne platte staafjes. Aan de zijkant staat: 10 A - 250 V.
Ik had ook nog een andere bij me (groot ongemakkelijk ding, met 5 verschillende stekkers) en daar staat op 16 A - 250 V, deze werkte ook.

Hey,

Ook ik ga binnenkort naar Ecuador voor de eerste keer! Maar of je spullen opladen ligt aan de spullen zelf. In Nederland hebben wij 230V daar is het 110V, op je opladers etc staat welk voltpercentage ze aankunnen. Zo staat op mijn camera bijvoorbeeld 100 - 240V, deze kan ik dus zowel hier als daar gebruiken. En ook mijn Nokia oplader is 100 - 240 V, dus ook deze kan ik gewoon gebruiken, alleen zal het opladen daar wel iets langzamer gaan.

De meeste apparaten kunnen 100 tot 240V, er zijn echter uitzonderingen. Dus kijk goed op je elektrische apparaten en opladers wat er op aangegeven staat. Is dit niet 110V, dan zal je een converter moeten gebruiken (in combinatie met een wereldstekker). De input van zo’n converter moet dus 110V zijn en de output 230V. Bij winkels als Handyman zullen ze je al kunnen helpen, misschien hebben zij ook nog andere tips.

Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Groetjes Jelle

heb terplekke een stekkertje gekocht voor $2 …en dan ben ik geloof ik nog afgezet ook…hahaha
maar een amerikaanse stekkerding werkt ook.

Wat betreft opladen. je meeste apparaten hebben al een adapter in de kabel zitten en dus kan je die gewoon gebruiken. ik heb eigenlijk nergens problemen mee alleen af en toe met mijn camera batterij. maar ik ben er nog niet achter waar het aan ligt want soms gaat het ook goed.
Als het niet lekker werkt is ie alleen snel weer leeg.

Hoi allemaal,

Hartstikke bedankt voor jullie reacties. Ik weet nu waar ik op moet letten en dus ook wat ik wel of niet hoef te kopen.
Jelle, dankjewel dat je zo uitgebreid gereageerd hebt, dat was erg duidelijk. Heel veel plezier in Ecuador! Wij hebben nog 2 weken te gaan en dan gaan we vliegen!

Groetjes,
Saskia