omvormer

Weet iemand misschien of het in de dominicaanse republiek ( punta Cana, Carabella beach resort) nodig is om een omvormer te gebruiken voor oplaadstations of scheerapparaat.

Wij vertrekken vrijdag voor de eerste keer.

Groetjes Ton :NETHERLAN

Je kan het beste een wereld(reis)stekker meenemen die hadden wij ook nodig toen wij in de DR waren om de oplader van de batterijen te kunnen gebruiken en scheeraparaat e.d.
Veel plezier in Punta Cana (Zoals ik al eerder zei wij gaan in December en deze keer ook naar Punta Cana)
Ik ben erg benieuwd hoe het daar is.
groeten Fransje.W

Hoi frans,

Bedankt voor de tweede keer voor je reactie.
Hebben ze in de hotels wel 220V of is het 110 V.
Want als je van 110 volt naar 220 volt moet, schijnt het dat je een s[peciaal apparaat nodig hebt.

Je leest na m`n vakantie nog wel hoe het er geweest is.

Groetjes Ton

Hoi,
Als je zo`n wereldreisstekker meeneemt zit daar altijd een stekker bij die past op het stopcontact in het hotel en kan je daar je stekker van je oplader of scheeraparaat in doen (wereldstekkers zijn dacht ik ook te koop bij de Hema)
Die reisstekkers zijn eigenlijk een soort verlengstekker maar dan met allemaal verschillende stekkers voor allerlei verschillende contactdozen en voltage
Er zijn soms ook hotels waar je die stekkers bij de receptie kan lenen maar wij nemen er altijd zelf èèn mee dan weet je zeker dat je er èèn hebt
Ik lees graag je reactie van je vakantie als je terug bent.
groetjes Fransje

Hoi Ton,

Kijk goed op je apparaat geschikt is voor zowel 100 als 200 volt.
Op de Dominicaanse Republiek hebben ze namelijk 110 Volt.
Je telefoon opladen en andere dingen is geen enkel probleem, het duurt alleen wat langer. Scheerapparaten of fohns werken op halve kracht…

Fijne vakantie!