Wereldstekker Mexico ! HELP

Ik november 2011 ga ik voor een jaar naar mexico maar nu lees ik overal dat je een verloopstekker nodig hebt omdat het stopcontact daar anders is. Heb begrepen dat het de stekker hieronder op de foto moet zijn. Maar nu was er ook iets met 220 en 110 volt en iets met 50mhz en 60 mhz ofzoiets? Dat je een aggegraat nodig bent? kan iemand mij vertellen wat ik precies nodig heb voor het opladen van:

fotocamera
laptop
Mp3 speler
telefoon (als mijne daar gaat werken)

Thx

Zo oordelend vanaf de foto, lijkt het de juiste verloopstekker.

50 of 60Hz is meestal niet zo’n probleem (alleen soms met hoogwaardige audio-apparatuur, zoals HiFi-installaties). Jouw apparaten zijn recent genoeg en ontworpen met een oog voor de reizigers en zullen daarom geschikt zijn voor meerdere voltages. Voor zekerheid: kijk op de voedingsadapter van het apparaat en kijk of er iets staat van 100 - 240 VAC (of V~) input. Zo ja, dan kan die met de wereldstekker direct in de muur. Als het voltage beperkt is tot 220-240V, dan zul je een trafo of omvormer nodig hebben.

Voor je GSM hoef je alleen maar op te zoeken of 'ie tri- of quadband is, als je die in Mexico wilt gebruiken. Als je enkel een dual-band hebt, zal 'ie daar waarschijnlijk geen netwerk vinden.

(Ik heb je bericht overigens in het Mexicoforum ondergebracht, daar past het beter op z’n plek. ;))

Succes met de overige voorbereidingen!

Bedankt voor je reactie !! … dit helpt me een stuk verder, voor mijn telefoon kan ik niet vinden of die geschikt is voor mexico… Ik heb de samsung star (GT-S5230). Ben jij daar bekend mee?
Mijn laptop heeft inderdaad 110-240 vac en 50-60hz…gelukkig maar, nu hoef ik alleen maar zo’n verloopstekker te kopen en dan is het klaar. even snel aan de lader zetten zit er niet bij als je vanalles moet aansluiten. maar nu koop ik er gewoon 2, 1 voor de laptop en 1 voor de camera/telefoon. Thx :slight_smile:

De S5230 Star is een quadband (volgens Google), dus die zou moeten werken.

Of bedoelde je het voltage? Dat zou op de oplaadadapter moeten staan.

Je kunt hier in iedere supermarkt een adaptor voor 10 pesos het stuk kopen.
Is veel goedkoper dan in Europa.

@ karin, zoals ik op het plaatje heb staan? … dan is het wellicht beter idee om het idd daar te kopen, scheelt me geld maar ook meenemen

Hoi Laura,
Nog even een toevoeging: omdat het netwerk in Mexico 110 volt is duurt het wel 2x zo lang om je apparaten op te laden. En laat je ladyshave maar thuis, want die werkt daar dus ook op halve kracht = niet :wink:
Groeten
Saskia

Aan dat verloop heb je genoeg alles wat in je lijstje staat zal opgeladen kunnen worden daarmee misschien kan je 2 van deze verlopen meenemen aangezien het opladen inderdaad iets langer duurdt. Je kunt ze ook hier kopen wat Karen al aangaf of eventueel kan je ze ook op schiphol krijgen kosten daar zo rond de 2 euro. De meeste elektrische producten kun je hier gewoon gebruiken heb zelfs mijn hifi installatie en verschillende audio/video apparatuur uit nederland gewoon hier in gebruik. Als algemene regel geldt hier dat alles wat een motortje heeft hier niet te gebruiken is vanwege de 60 Hz die hier is. (motor draait te snel waardoor deze zal verbranden) zoals haarföhn, alhoewel hier ook weer een uitzondering op is want gebruik mijn decoupeerzaag uit nederland gewoon hier, alleen laat ik hem wat zachter draaien. (krachtstroom hier is 220V) Wat je telefoon betreft wat is daar de bedoeling van want niet alle prepaid pakketen werken hier in Mexico meeste abonnementen wel maar denk niet dat je die voor een jaar aanhoud. Prepaid telefoons zijn hier heel goedkoop dus misschien een optie. Veel plezier verders hier in Mexico.

Patrick