stranden in Costa Rica met rustig zwemwater

Hallo, wij (ouder stel van 59 en 68 jaar) gaan in november ruim 3 weken naar Costa Rica en we willen aan het einde van de resi een weekje lekke rrelaxen aan het strand. maar wij zoeken stranden met veilig en vooral rustig zwemwater omdat mijn vrouw niet goed kan zwemmen en enigszins bang is van een grote golfslag met de bijbehorende onderstroom.

De meeste stranden hebben veel golfslag en onderstroom.
Rustige stranden zijn Samara, Carriillo (7 km ten zuiden van Samara en in het park Manuel Antonio.

Johan
www.costaricaopmaat.nl

1 like

Rustig zeewater hangt erg af van de stand van de maan. Vaak is bij volle maan de zee tamelijk onrustig met hogere golven, vooral met opkomende vloed. Stranden zijn altijd leuk om te bezoeken, maar meestal voor een paar uurtjes, omdat het er wel warm is, vooral als je pal in de zon zit. Logeer in een hotel in de nabijheid van stranden én met een lekker zwembad, dan heb je ook geen zorgen,

1 like

Wellicht hangt het ook van de tijd van het jaar af maar wij waren een paar keer in december en januari en vonden de zee bij de stranden van Tamarindo en Playas del Coco ook rustig. En inderdaad Samara, mooi rustig plaatsje ook!

Playa Ventanas, bij Ojochal is altijd mijn favoriet geweest. Gelegen in een baai, wat bescherming geeft, mooi strand met veel schaduw en een veilige parkeerplaats waar tegenwoordig twee officiële parkeerwachters zijn aangesteld. De grotten zijn spectaculair als de vloed opkomt en het water er door heen wordt gestuwd. Mooi om te zien!

http://laparcelacr.com/wp-content/uploads/2014/11/playa-ventanas-ojochal.jpg

1 like

Aan de Caribische kust spendeerden wij de laatste dagen van onze vakantie net ten zuiden van Puerto Viejo. De restanten van een oud koraalrif vormden hier een soort natuurlijke baden met rustig water. Op de stranden aan Puerto Viejo en ook in Cahuita vond ik het ook niet gevaarlijk voor te zwemmen.

1 like