Wij hebben het idee opgevat om volgend jaar zomer naar Costa Rica te gaan voor 4 weken met onze kids van dan 7 en 8. Kan iemand mij vertellen of Costa Rica ook leuk is voor kids en wat valt er dan voor hen te beleven?
Ik weet niet wat je verwacht van Costa Rica. Je hebt heerlijk stranden waar je kinderen zich zeker kunt vermaken (denk dan niet aan de Spaanse costa’s). De spuwende vulkaan is ook een super attractie, wanneer er lava uit stroomt s avonds. Een wandeling tussen de boomtoppen in Monteverde kan ik je ook zeker aanraden… Mochten ze heel avontuurlijk zijn dan kun je nog overwegen om ze in een katrol tussen de bomen te laten sjezen.
Bijvoorbeeld in Playa Samara kun je dolfijnen gaan kijken op zee en de kans dat je ze ziet is ongeveer 95%. Tevens de mogelijkheid om nog te vissen en je eigen visje te vangen.
Ook Torteguero is super leuk. Een deel van de route naar Torteguero dien je via een boot te doen en de kans op wild is erg groot, krokodillen/kaaimannen/toekans/apen. Aangezien Costa Rica steeds toeristischer wordt, zijn hier ook mooie lodges waar je heerlijk kunt zwemmen in een mooi aangelegd zwembad. Let wel, je zit in een waterrijk gebied dus wil je naar het dorp alles gaat per boot. In het dorp Torteguero worden ook wandelingen gegeven naar de broedplekken van de schilpadden.
Ik denk dat jullie en jullie kinderen er zeker van kunnen gaan genieten.
De wegen zijn goed begaanbaar en de bewegwijzering is zeer duidelijk.