Strand vakantie

Hoi allemaal,

Wij willen graag een keer naar Amerika en daar een stukje van bekijken en dan eindigen met minimaal een week zon, zee en strand. Maar waar in Amerika vinden wij het leukste strand en het mooiste weer (periode mei of september 2011)

Wij passen onze overige wensen wel af op het gebied waar wij heen zullen gaan.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Mike

Volgens mij is Florida dé strandstaat bij uitstek (ben er zelf nog nooit geweest). Aan de andere kant van het land zijn ook wel stranden, maar de Pacific is best koud (zelfs later in de zomer). Volgens mij is het bij de Atlantic een stuk aangenamer, idem voor de Golf van Mexico.

Miami is hiervoor heel geschikt. Als ik de verhalen mag geloven is er in de stad zelf weinig te doen, maar er zijn badplaatsen in overvloed.

1 like

Ja, voor een strandvakantie moet je in Florida zijn. Stranden en mooi weer in overvloed. Zowel in Miami als de kustlijn ten noorden van Miami.

Maar het hangt er natuurlijk vanaf waar je de rest van je vakantie wilt doorbrengen. Als je aan de westkust zit is het misschien minder handig om voor een weekje zon naar het oosten te gaan en kun je beter naar het zuiden van Californie, Los Angeles / San Diego.
Of, als je het helemaal mooi wilt doen, vlieg je een weekje naar Hawaii! Vluchten vanaf de westkust zullen waarschijnlijk niet eens extreem duur zijn… :vak02:

1 like

Dus je laat je bestemming van het strand afhangen? Nou ja, in mei zou ik voor Florida kiezen, april/mei is in het algemeen een prima tijd. September is hurricane season en je moet maar afwachten of je niet moet vluchten, dus september zou California mijn keus zijn. het water is er altijd koel (koude golfstroom) met San Diego en up nog het beste voor een strand vakantie, maar ook ten noorden en zuiden van LA heb je prachtige stranden waar je misschien Pamela Anderson nog tegenkomt :wink:
MIami Beach is een van onze favoriten voor zee/strand maar we zijn ook in de Florida Panhandle geweest zoals in Destin en Gulf Shores Alabama. Texas heeft ook aardige badplaatsen zoals Port Aransas en South Padre Island en het water is lekker warm maar de luchtvochtigheid (net als in Florida) hoog. O en Jurjen, er is een hoop te doen in Miami en omgeving hoor. We hebben er eens 2 weken gezeten en ons nooit verveeld.
Als je voor scenery gaat is het westen van de USA echter niet te verslaan imo.
Yeehaw

1 like

Bedankt voor jullie reacties. Voor ons is het strand erg belangrijk tijdens de vakanties. Wij houden graag van een combinatie van relaxen op het strand en wat dingen zien en doen.

We gaan ons nu dus richten op Florida als eindstation. Maar hoe zit dat verder met binnenlandse vluchten in Amerika, krijg ik op sites als vliegwinkel de goede opties te zien of zijn er nog andere mogelijkheden.

Zoals je merkt ben ik een Amrika groentje en dus totaal nog niet ingelezen of iets dergelijks, dus als hier handige sites of iets dergelijks voor zijn dan zie ik ook graag!

We gaan dit jaar voor de zoveelste keer naar de USA voor een x country trip en ik ben veel te lui om al die sites na te gaan, dus, zoals altijd, stapten we naar een reisbureau en legden de vluchten en de huurauto vast. Daarna zien we wel en maken geen reserveringen onderweg. Om je een idee te geven, we vliegen naar Orlando in september via Detroit en terug van San Diego via Atlanta. Prijs € 620,-- pp Zijn wel off season prijzen. De huurauto (standard 4x4 SUV) kost ca. € 42,-- per dag.
Yeehaw

Vbw sites voor vliegtickets in Noord Amerika gebruik ik vaak Cheap Flights, Airline Tickets & Airfare Deals | KAYAK

Ik knoop 't in mijn oren!

Aan Cavok’s laatste reactie wil ik ook nog wel The Flight Network toevoegen.