Stopover in Juli, ervaringen gevraagd!

Hoi Allemaal,

Er staat weer een toffe reis op de voorlopige planning. We vertrekken medio juli 2018.

Dusseldorf-Dubai (1 of 2 dagen stopover)
Dubai- Hanoi (kleine 2 weken in noordelijk Vietnam)
Hanoi-Hongkong ( 3 nachtjes )
Hongkong - terug naar Dusseldorf

Maar ik twijfel enorm omdat het in Dubai rond 13 juli verschrikkelijk heet is en je gedoemd bent om te verblijven in aircoruimten. Wat ik me dus afvraag…is het de moeite waard om een dagje te verblijven in Dubai. We willen heel graag de burj Khalifa in, een mall bezoeken, skybar bezoeken en als het mogelijk is (qua warmte) aan een zwembad iggen…

We zijn al veel en vaak in Azië en Indonesië geweest, maar die warmte is denk ik niet vergelijken met Dubai. Het heetste tot nu toe was een jungletocht op Borneo op het midden van de dag…met veel drinken overleef je alles denk ik dan maar.

Wat adviseren jullie!? Welke activiteiten zijn te doen en wat absoluut niet wanneer je maar 1-2 dagen naar Dubai wilt in juli?

Bedankt vast voor de reacties en tips, ik ben benieuwd naar andersmans ervaringen in juli/augustus!

Groetjes,

Reiszot!:dag:

Ik heb september 2 dagen Bahrain gedaan en juli weekje Las Vegas, de laatste zal nog net wat dichter qua ervaringen liggen bij Dubai in juli (was boven de 45’).
Tja, als je een mix maakt van inderdaad veel in AC gebieden lopen, inclusief de AC-gekoelde metro, en zo af en toe in de buitenlucht is het op zichzelf te doen. Zwemmen inderdaad alleen voor pakweg 10 uur en na 16 uur, tussendoor is het gewoon een te zware warme-lucht deken om nog vrij te kunnen ademen voor de lichaamsbeweging (en bij een bries ook gelijk gezandstraald worden).
Dus met de dingen die je noemt lijkt het doenlijk; uren door de soukhs dwalen of een jeepsafari in het zand past gewoon minder bij dit seizoen.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Ha Erik,

Thx weer voor je tips (nu voor Dubai). Inmiddels hebben we het hotel geboekt, The Rove (downtown Dubai). Het lijkt ons ook verstandig ons te beperken tot de AC activiteiten. De mall, de Burj, zwembad… etc. Mocht je meer tips hebben die de moeite waard zijn om vanuit Downtown Dubai te ondernemen dan hoor ik het weer graag hoor. :)We hebben bovendien veel gehad aan alle tips die je gaf in het Sri Lanka Topic afgelopen zomer.

:slight_smile:

Groet,

Reiszot Wiebe

Als je een mall wilt bezoeken is the Emirates mall veel gezelliger/leuker imo.

Oke, thx voor je berichtje zaan. Waarom vond je dat eigenlijk?

Het geheel is wat overzichtelijker. In de Burj moet je echt de betaalbare kant zoeken om niet tussen de dure merken te verdwalen. En de foodcourt vond ik beter.

OK top, duidelijk!

Welke periode was je er? We zitten er eind juli (erg warm). Wat raad jij ons aan om te doen gedurende 2 dagen? We verblijven in the Rove (downtown Dubai).

Ik lees zelfs dat het zwembad amper verkoeling geeft in juli … :zon: Is het echt zo erg dat zelfs in het zwembad/aan het zwembad geen doen is? If so…dan wordt het dus de hele dag in een mall lopen of iets dergelijks…:nadenken: haha

Ik zat begin juni in het financieele gebied van Jumeirah, toen was het nog te doen qua hitte.
Uitslapen en laat ontbijten en daarna inderdaad een mall bekijken. Pak gewoon lekker de rust.